کد مطلب: ۶۸۰۲۸

ابطال ۵۰۰ کارت بازرگانی در یک سال گذشته

ابطال 500 کارت بازرگانی در یک سال گذشته

قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر 30 هزار کارت بازرگانی معتبر درکشور وجود دارد که در امر صادرات و واردات مورد استفاده قرار می گیرد.مجتبی خسرو تاج در حاشیه افتتاح بزرگترین کارخانه تولید کننده مواد شیمیایی و ضد عفونی کننده بیمارستانی در پاسخ به پرسش خبرنگار تجارت نیوز مبنی

b81cf84f381e6193176251bb3d53e0ee_XL.jpg قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر 30 هزار کارت بازرگانی معتبر درکشور وجود دارد که در امر صادرات و واردات مورد استفاده قرار می گیرد.
مجتبی خسرو تاج در حاشیه افتتاح بزرگترین کارخانه تولید کننده مواد شیمیایی و ضد عفونی کننده بیمارستانی در پاسخ به پرسش خبرنگار تجارت نیوز مبنی بر عملکرد کارت های بازرگانی در یک سال گذشته گفت: هم اکنون 30 هزار کارت بازرگانی معتبر در کشور وجود دارد که درصدی از آن فعال است.
وی افزود: در یک ساله گذشته گزارشاتی مبنی بر سو استفاده از کارت های تجاری توسط سایر افرادی دریافت شده که از تیر ماه سال گذشته بر اساس بخشنامه وزیر صنعت به کلیه اتاق های بازرگانی ، کار رسیدگی بر کارت های صادره انجام می شود.
خسرو تاج با بیان اینکه طی یک سال گذشته حداقل 555 کارت بازرگانی به دلیل عدم صلاحیت دارنده کارت باطل شده اظهار داشت: 150 کارت نیز به دلیل نقص مدارک تعلیق شده است و چنانچه طی زمان مشخص نواقص آن برطرف نشود این کارت ها نیز باطل خواهد شد .
وی ادامه داد: کارت بازرگانی مانند تصدیق راهنمایی و رانندگی می باشد که بیانگر صلاحیت مشخص برای رانندگی می باشد و از این رو دارندگان این کارت با در اختیار داشتن آن صلاحیت خود را برای فعالیت در تجارت جهانی احراز می کنند.
وی تاکید کرد: ضروریست دارندگان کارت بازرگانی دقت کنند با دادن وکالت ، کارت خود را در اختیار دیگران قرار ندهند .
به گزارش تجارت نیوز، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: چنانچه مشخص شود افرادی با سو استفاده از کارت بازرگانی دیگران به امر تجارت خارجی می پردازند مرتکب خلاف شدند و ترخیص کالای آنان از گمرکات امکان پذیر نخواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.