کد مطلب: ۸۹۹۷۷۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

کاربرد یوان دیجیتال در خرید خودرو با قراردادهای هوشمند

کاربرد یوان دیجیتال در خرید خودرو با قراردادهای هوشمند

در ابتکاری جدید، شهر شنژن چین، استفاده از یوان دیجیتال برای پیش پرداخت خودرو را معرفی کرده است و گامی مهم در کاربرد رمز ارز در صنعت خودرو برداشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، این برنامه نوآورانه چین، نتیجه همکاری بین بانک کشاورزی چین و مقامات نظارتی بازار محلی است که به مصرف‌کنندگان امکان می‌دهد تا به طور امن برای خودروهای خود با استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی چین، یوان دیجیتال، پیش پرداخت کنند.

اولین معاملات موفق با یوان دیجیتال

این شهر در اوایل فوریه، اولین معاملات موفق خود را تجربه کرد، که در آن مصرف‌کنندگان با استفاده از قراردادهای هوشمند مبتنی بر یوان دیجیتال خودروهای جدیدی خریداری کردند. آقای وانگ، از جمله اولین دسته از مشتریان بود و خرید خودروی خود را در مرکز فروش و خدمات خودرویی هائودی، از طریق پلتفرم یوان دیجیتالی که توسط شعبه بانک در شنژن توسعه یافته بود، به اتمام رساند. این اقدام، گامی مهم در ادغام یوان دیجیتال در معاملات مالی روزمره است.

امنیت برای خریداران خودرو

سیستم قراردادهای هوشمند یوان دیجیتال به مشتریان این امکان را می‌دهد تا برای خودروها پیش پرداخت ثبت کنند، با این شرط که وجوه تنها پس از تحویل خودرو آزاد می‌شوند. این ویژگی به محافظت از سپرده‌های خریداران و ساده‌سازی فرایند خرید خودرو کمک می‌کند و تجربه معامله‌ای امن‌تر و راحت‌تری را ارائه می‌دهد. به گفته آقای وانگ، توانایی پیش پرداخت با یوان دیجیتال در نمایندگی‌های مجاز، نگرانی‌های مربوط به تعهدات مالی بزرگ را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

ترویج پیش پرداخت یوان دیجیتال در شنژن

حدود ۵۰ درصد از فروشندگانی که از پیش پرداخت‌ها و سپرده‌ها استفاده می‌کنند، از کسب و کار ارز دیجیتال مرکزی استفاده کرده‌اند، که شامل رستوران‌ها، مدارس و مؤسسات آموزشی می‌شود. مقامات نظارتی بازار منطقه پینگشان بیان کردند که مقامات به همکاری با مؤسسات مالی، با استفاده از مزیت یوان دیجیتال در ساخت قراردادهای هوشمند ادامه خواهند داد.

تراکنش مرزی اولیه CBDC بین امارات و چین

در تاریخ اول فوریه، امارات متحده عربی و چین اولین تراکنش مرزی CBDC خود را با استفاده از درهم دیجیتال و یوان دیجیتال به ارزش ۱۳.۶ میلیون دلار انجام دادند. این تراکنش از طریق پلتفرم m-CBDC Bridge  در جریان جشن پنجاهمین سالگرد بانک مرکزی امارات در ابوظبی انجام شد. این همکاری بین امارات و چین نه تنها پتانسیل ارزهای دیجیتال در تسهیل تجارت و مالی بین‌المللی را نشان می‌دهد، بلکه علاقه رو به رشد جهانی به توسعه و کاربرد CBDCها را نیز تقویت می‌کند.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.