کد مطلب: ۹۰۱۶۴۷

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

سبقت میم کوین‌ها با ۸۴ درصد افزایش، از رمز ارزهای هوش مصنوعی

سبقت میم کوین‌ها با 84 درصد افزایش، از رمز ارزهای هوش مصنوعی

عملکرد غیرمنتظره میم کوین‌ها در بازار رمز ارز توجه بسیاری از فعالان رمز ارز را به خود جلب کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در رخدادی شگفت‌انگیز در بازار رمز ارز، میم کوین‌ها با ثبت افزایش 84 درصدی در هفته گذشته، عملکرد رمز ارزهای پرطرفدار مبتنی بر هوش مصنوعی را کنار زدند. با وجود انتظارات مبنی بر اینکه بخش‌هایی مانند لایه دوم برای افزایش قابلیت استفاده اصلی بلاکچین و تلاقی کریپتو و هوش مصنوعی، در عملکرد پیشتاز باشند، دنیای میم کوین‌ها با موضوع گربه و سگ و NFTهای تقسیم‌شده، صحنه را به دست گرفته‌اند.

افزایش چشمگیر میم کوین‌ ها

رمز ارزهایی مانند گربه تیلور سوئیفت، گربه موزی و پاپ کت که سود قابل توجهی را تجربه کرده‌اند، بخش میم کوین‌ها به بیش از یک ترند گذرا تبدیل شده است. به عنوان مثال، کوین گربه تیلور سوئیفت به شکل حیرت‌انگیزی در هفت روز گذشته 25 برابر افزایش یافته است. در حالی که کوین‌های با موضوع گربه به تنهایی از ارزش بازاری 730 میلیون دلار برخوردارند، دسته بزرگتر میم‌ها به عنوان نیرویی قدرتمند با ارزش بازاری 55 میلیارد دلار ظاهر شده‌اند، بخش‌هایی مانند استیکینگ، Layer 2ها و کوین‌های مربوط به بازی را از نظر ارزش‌گذاری پشت سر گذاشته‌اند.

در داخل دسته میم کوین‌ها، کوین‌هایی با موضوع سگ، ارزش بازاری بیش از 20 میلیارد دلار دارند، و بر کل بخش میم کوین‌ها حکمفرمایی می‌کنند. گفتنی است، میم کوین‌ها با رشد 84 درصدی در هفته گذشته شاهد رشدی چشمگیر بودند. عملکرد‌های قابل توجه این رمز ارزها شامل شیبا، پپه، ویف، فلوکی و پاپکت می‌شود که هر کدام ارزش خود را بیش از دو برابر کرده و میلیاردها دلار به ارزش بازار خود افزوده‌اند.

سولانا: بلاکچینی برای میم کوین‌ها

بلاکچین سولانا، که به دلیل هزینه‌های معاملاتی پایین شناخته شده است، به عنوان مکانی مورد توجه برای معامله میم کوین‌ها ظهور کرده است. این پلتفرم شاهد موج جدیدی از کوین‌های جدید با تصویر کاریکاتور افراد عمومی مانند جو بایدن و دونالد ترامپ بوده است.

طبق گزارش  DeFiLlama، صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) مبتنی بر سولانا شاهد حجم معاملاتی بیش از 2 میلیارد دلار در 5 مارس بوده‌اند (با افزایش سهم حجم DEX سولانا به حدود 15 درصد از کمتر از 2 درصد شش ماه پیش). در حال حاضر، سولانا سومین شبکه بلاکچین بزرگ از نظر حجم DEX است، پس از اتریوم و آربیتروم.

حجم معاملات DEX اتریوم و آربیتروم

اتریوم که بزرگترین اکوسیستم DeFi را میزبانی می‌کند، حدود 4.7 میلیارد دلار حجم معاملاتی با تغییر مثبت هفتگی 54 درصد، در طی 24 ساعت گذشته را ثبت کرده است. از سوی دیگر، صرافی‌های غیرمتمرکز آربیتروم شاهد حجم معاملات روزانه 2.1 میلیارد دلار بوده‌اند، که 85 درصد در هفته گذشته افزایش داشته است.

علاقه توسعه‌دهندگان به سولانا در حال افزایش است

جذابیت اکوسیستم سولانا همچنین با جامعه‌ای در حال رشد از بیش از 2,500 توسعه‌دهنده فعال ماهانه، طبق گزارش بنیاد سولانا، بیشتر شده است. این محدوده ثابت 2,500 تا 3,000 توسعه‌دهنده فعال ماهانه در طول سال گذشته نشان‌دهنده توانایی شبکه برای جذب و نگهداری استعدادها است.

در حالی که سولانا در جامعه کریپتو موج‌های بیشتری ایجاد می‌کند و چندین نقطه عطف مهم را به دست آورده  است، این شبکه برای اولین بار در حجم معاملات استیبل کوین 7 روزه از اتریوم پیشی گرفته است.

افزایش میم کوین‌ها، تقویت شده توسط ظهور سولانا، تغییر قابل توجهی در چشم‌انداز کریپتو را نشان می‌دهد. این افزایش همچنین ثابت کرده که در دنیای رمز ارز، غیرمنتظره‌ها اغلب پیشتاز می‌شوند.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همانطور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ی کافی است. این گزارش توسط تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم، ارائه نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.