فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۳۷۶۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

آخرین وضعیت شاخص آلت سیزن / رالی آلت کوین‌ ها نزدیک است؟

آخرین وضعیت شاخص آلت سیزن /  رالی آلت کوین‌ ها نزدیک است؟

بیت کوین از ابتدای سال روند قیمتی چشمگیری پیدا کرده و همگام با آن، اتریوم (ETH) و سایر آلت کوین‌ ها نیز اخیراً تحرکات صعودی درخور توجهی به نمایش گذاشته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، برخلاف افزایش قیمت بازار ارز دیجیتال، آلت سیزن هنوز به‌ طور کامل آغاز نشده است. برای درک عواملی که می‌توانند موجب رونق آلت کوین‌ ها شوند، نیاز به بررسی دقیق‌تری از شرایط فعلی بازار داریم.

تسلط بیت کوین و آلت سیزن

تسلط بیت کوین همچنان بالای 50 درصد باقی مانده است که یک عامل کلیدی در تاخیر شروع فصل آلت کوین‌هاست. شاخص فصل آلت کوین، که در حال حاضر در سطح 35 قرار دارد، نشان می‌دهد برای اعلام فصل آلت کوین، باید 75 درصد از 50 کوین برتر عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته باشند.

عوامل موثر بر فصل آلت کوین‌ ها

کاهش تسلط بیت کوین برای آغاز فصل آلت کوین ضروری است. وقتی معامله‌گران دارایی‌های خود را متنوع و در ارزهای دیجیتال دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند، ارزش بازار از BTC به سمت دیگر ارزهای دیجیتال منتقل می‌شود. در حال حاضر، سرمایه بازار ارز دیجیتال حدود 2.55 تریلیون دلار است که بیت کوین بیش از 52 درصد سهم بازار را در اختیار دارد. اتریوم نیز 18.2 درصد از این سهم را به خود اختصاص داده است.

شرکت‌کنندگان بازار اغلب به دنبال سودهای کوتاه‌مدت هستند. علاوه بر این، قیمت بالای BTC می‌تواند معامله‌گران جدید را منصرف کند و آنها ممکن است به آلت کوین‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر روی آورند که باعث می‌شود ارزش بازار به سمت این ارزهای جایگزین منتقل شود.

عملکرد اتریوم و آلت کوین‌های برتر

برخلاف تسلط بیت کوین، قیمت اتریوم و چندین آلت کوین اخیراً افزایش‌ زیادی پیدا کرده‌ است؛ به عنوان مثال Pepe (PEPE) طی سه ماه گذشته بیش از هزار درصد بهتر از بیت کوین عمل کرده است. نمودار زمانی روزانه آن نشان‌دهنده چندین اوج تاریخی و روند صعودی قوی است که به وسیله شاخص قدرت نسبی (RSI) تایید شده است.

به طور مشابه Dogwifhat (WIF)  نیز در همان دوره بیش از 800 درصد افزایش پیدا کرده و همچنان در روند صعودی قوی قرار دارد. در زمان نگارش این مطلب، WIF  در حدود 3.70 دلار معامله می‌شود که تقریباً 9 درصد افزایش یافته است.

اتریوم نیز با توجه به RSI خود در منطقه فروش اشباع، یک روند صعودی قوی را تجربه می‌کند. اتریوم در حدود سه هزار و ۸۹۰ دلار معامله می‌شود و افزایش ملایم کمتر از یک درصدی را نشان می‌دهد. این حرکات نشان می‌دهد که در حالی که بیت کوین بر بازار تسلط دارد، مومنتوم قابل توجهی در بازار آلت کوین در حال شکل‌گیری است.

چه چیزی لازم است تا یک رونق آلت کوینی رخ دهد؟

کاهش تسلط بیت کوین: برای شروع فصل آلت کوین ها، تسلط بیت کوین باید کاهش یابد. این موضوع شامل متنوع‌سازی سرمایه‌گذاری‌ها به دیگر ارزهای دیجیتال از سوی معامله‌گران است.

تثبیت قیمت بیت کوین: وقتی قیمت بیت کوین تثبیت می‌شود، معامله‌گرانی که به دنبال سودهای کوتاه‌مدت هستند ممکن است تمرکز خود را بر آلت کوین‌ها معطوف کنند که می‌تواند قیمت آنها را افزایش دهد.

افزایش علاقه به آلت کوین‌های مقرون‌به‌صرفه: قیمت بالای بیت کوین می‌تواند معامله‌گران جدید را به سمت آلت کوین‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر سوق دهد که سهم بازار و عملکرد آنها را افزایش می‌دهد.

احساسات مثبت بازار در آلت کوین‌ ها: علاقه و احساسات مثبت پایدار به آلت کوین‌ ها می‌تواند به افزایش قیمت‌های آنها و دینامیک کلی بازار که برای فصل آلت کوین‌ها لازم است، کمک کند.

شاخص فعلی آلت سیزن در سطح 35 نشان می‌دهد علاقه به آلت کوین‌ها همچنان پابرجاست، این مساله کافی نیست تا فصل آلت کوین‌ها به‌ طور کامل آغاز شود. تسلط بیت کوین و نیاز به تغییرات گسترده‌تر در بازار نقش مهمی در این انتقال ایفا می‌کنند. با این حال، با افزایش قابل توجه اتریوم و دیگر آلت کوین‌ ها، مومنتوم در بازار آلت کوین در حال شکل‌گیری است. سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بادقت این تحولات را زیر نظر خواهند داشت و منتظر رونق احتمالی در بازار آلت کوین‌ها هستند.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.