فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۴۱۴۶

خیز تتر برای صعود

خیز تتر برای صعود

بررسی‌ها از دلار دیجیتال نشان می‌دهد که در روز جاری در حالی که اکثریت بازار در نزدیکی تعطیلات پایان هفته به خواب رفته بودند تتر از خواب پرید.

 

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس در هفته جاری پس از نزدیکی به سطح حمایتی ۳۸ درصدی فیبوناچی که در اسفندماه هم به آن واکنش نشان داده بود، به بالا برگشت. همراه با برگشت شاخص کل بورس، اخباری هم به بازار بورس مخابره شد که امیدواری نسبت به برگشت رو به بالای بازار سرمایه را تقویت کرد. البته بازار سرمایه همچنان مشمول محدودیت دامنه نوسان دو درصدی است که باعث ایجاد هیجان در بازار شده است.

این اتفاق باعث می‌شود که پس از رسیدن به محدوده مثبت و منفی دو درصدی وقتی فروشنده و خریدار نمی‌توانند در محدوده‌های خارج از سطوح تعریف‌شده قیمت خود را وارد کنند وارد صف‌های خرید و فروش شوند و همین مسئله منجر به شکل‌گیری صف‌های خرید و فروش در بازار سرمایه می‌شود که به افزایش هیجان در بازار دامن می‌زند.

هرچند شاخص کل بازار سرمایه در پایان هفته جاری سبزپوش شد ولی بازده شاخص کل بورس در پایان هفته جاری نسبت به مدت مشابه هفته قبل منفی ماند، شاخص کل بورس کاهش ۱.۳ درصدی را ثبت کرده است و شاخص کل هم‌وزن هم با زیان ۱.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه هفته قبل مواجه شد.

در هفته جاری سازمان بورس به صندوق‌های درآمد ثابت هشدار داد و استفاده از شانزده عبارت در تبلیغات این صندوق‌ها ممنوع شد. در حقیقت بازارساز به دنبال زنده کردن ماهیت ریسک بازار سرمایه در ذهن معامله‌گران است تا انتظار بدون ریسک بودن صندوق‌های درآمد ثابت و تصور سود ثابت که مختص سپرده‌های بانکی است برای صندوق‌های درآمد ثابت تصور نشود.

احتمال اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها، اصلاح قیمت خودروها، نزدیکی به موعد تعیین تکلیف ورشکستگی خودروسازها، افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی‌های بانک تجارت از جمله مواردی است که در این هفته به بازگشت شاخص کل بورس کمک کرد ولی بررسی ارزش معاملات خرد بازار سرمایه نشان می‌دهد که همزمان با رشد شاخص کل بورس ارزش معاملات خرد کاهش پیدا کرده است.

اتفاقی که نشان می‌دهد شاخص کل بورس هنوز سوخت کافی برای گرفتن گارد صعودی ندارد. بررسی اکوایران از شاخص کل بورس در یک‌ماهه مانده تا انتخابات در ادوار مختلف ریاست جمهوری نشان می‌دهد که شاخص کل بورس غالبا روند ملایم افزایشی در بستر معلاملات رکودی را در آستانه انتخابات ثبت کرده است.

برای تغییر جهت شاخص کل بازار سرمایه نیاز است که ارزش معاملات خرد و میزان ورود پول حقیقی به بازار سرمایه روند افزایشی به خود بگیرند.

مقاومت سرسخت طلای آب‌شده

ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، شروع شده است و انتظار افزایش قابل توجه قیمت دلار در آستانه انتخابات منطقی است. جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در هفته آتی تشکیل جلسه می‌دهد و بازار ارز بر طبق عادت نیم نگاهی به این اخبار خواهد انداخت.

در هفته جاری طلای آب‌شده پس از برخورد به حمایت سطح ۳۸ درصد فیبوناچی همراه با دلار به بالا برگشت. بررسی تکنیکی طلای آب‌شده حمایت ۱۴ میلیون و صد هزار تومانی را مهم ارزیابی می‌کند. در صورت شکست آن، محدوده ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، حمایت بعدی طلای آب‌شده خواهد بود.

محدوده ۱۵ میلیون و صد هزار تومان هم مقاومت سرسخت طلای آب‌شده است که در یک ماه گذشته نتوانسته بالای آن تثبیت شود. حباب طلای آب‌شده در حال حاضر ۱۷۴ هزار تومان است که بیشترین مقدار حباب طلای آب‌شده از تاریخ سی‌ام فروردین است. حباب دلاری درهم در محدوده منطقی منفی ۱۵۰ تومانی قرار گرفته است.

بررسی‌ها از دلار دیجیتال نشان می‌دهد که در روز جاری در حالی که اکثریت بازار در نزدیکی تعطیلات پایان هفته به خواب رفته بودند، تتر از خواب پرید. تتر که مدتی بود پایین‌تر از دلار تهران معامله می‌شد در روز جاری در سکون نسبی دلار تهران رو به بالا حرکت کرد و پس از مدت‌ها خود را به دلار تهران رساند.

اگرچه تتر برای ساعتی توانست بالاتر از دلار تهران خود را حفظ کند ولی در نهایت در لحظه نگارش این گزارش هم‌سطح دلار تهران قرار داشت. در حال حاضر محدوده ۵۸ هزار و ۵۰۰ تا ۵۸ هزار و ۶۵۰ تومان نزدیک‌ترین حمایت تتر است. محدوده ۵۹ هزار و ۶۵۰ تومان هم مقاومت پیش‌روی دلار دیجیتال است.‌

منبع : اکوایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.