فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۹۸۵۲

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

آیا ملکه کریپتو زنده است؟ / افزایش پاداش به ۵ میلیون دلار برای اطلاعات درباره بزرگ ترین کلاهبردار بازار رمز ارز

آیا ملکه کریپتو زنده است؟ / افزایش پاداش به 5 میلیون دلار برای اطلاعات درباره بزرگ ترین کلاهبردار بازار رمز ارز

با افزایش پاداش برای دریافت اطلاعات درباره ملکه کریپتو که بزرگ‌ترین کلاهبرداری تاریخ رمز ارز را با پروژه وان کوین اجرا کرد، شایعات درباره زنده بودن او قوت گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، دولت ایالات متحده آمریکا، پاداش ارائه دادن اطلاعات درباره روجا ایگناتوا معروف به ملکه‌ کریپتو را به پنج میلیون دلار افزایش داده است. روجا ایگناتوا از سال 2017 میلادی تحت تعقیب FBI و موسس پروژه کلاهبرداری رمز ارز وان کوین بوده است. ملکه کریپتو از سال 2022 میلادی در لیست «ده متهم فراری تحت تعقیب» سازمان FBI نیز قرار گرفته اما تاکنون مدارک معتبری درباره قتل یا زنده بودن او منتشر نشده است. 

۵ میلیون دلار پاداش برای اطلاعات درباره ملکه کریپتو

بر اساس بیانیه رسمی و مشترک ایالات متحدده آمریکا با سفارت بلغارستان، هر شخصی که اطلاعات مفیدی برای دستگیری روجا ایگناتوا در اختیار این نهادها قرار دهد، پنج میلیون دلار پاداش خواهد گرفت. مبلغ پاداش پیش از این، معادل 250 هزار دلار بود. با توجه به رشد بالای مبلغ پاداش، بسیاری از افراد مجدداً گمان می‌کنند اخبار منتشرشده پیشین درباره مرگ این کلاهبردار رمز ارزی در سال 2018 جعلی بوده و روجا ایگناتوا هنوز زنده است. 

file (1)

بزرگ‌ترین پروژه کلاهبرداری رمز ارز تاریخ 

روجا ایگناتوا زنی 44 ساله و متولد بلغارستان است که موفق شد بزرگ‌ترین کلاهبرداری و پروژه پانزی تاریخ رمز ارز به‌نام وان کوین (One Coin) را اجرا کند. پروژه‌ وان‌ کوین، یک طرح پانزی (Ponzi-scheme) در دنیای رمز ارز بود و به نوشته روزنامه‌ تایمز، یکی از بزرگ‌ترین کلاهبرداری‌های تاریخ محسوب می‌شود. طر‌ح‌های پانزی به سرمایه‌گذاران وعده‌ بازدهی بالا و ریسک پایین را می‌دهند.

این پروژه در سال ۲۰۱۴ با شعار بیت‌کوین بهتر (better bitcoin) فعالیت خود را آغاز کرد. در این طرح، سرمایه‌گذاران به ازای معرفی اعضای جدید به پروژه، کوین‌های وان‌ کوین (Onecoin) دریافت می‌کردند. رمزارز مخصوص به این پروژه فقط در صرافی اختصاصی همین پروژه معامله می‌شد و امکان انتقال وان‌ کوین به دیگر صرافی‌ها وجود نداشت. طبق گزارش‌ها، این پروژه بین چهار تا ۱۰ میلیارد دلار برای بنیان‌گذار و همدستان آن سود به ارمغان آورده است.

آیا ملکه کریپتو زنده است؟

بر اساس آخرین اطلاعاتی که از ملکه کریپتو در دسترس است، ایگناتوا در سال 2017 و در مسیر حرکت از بلغارستان به آتن در کشور یونان برای فرار از دستگیری دیده شده است. از آن زمان، او به‌ عنوان متهم تحت تعقیب در کشورهای ایالات متحده آمریکا، بلغارستان و آلمان شناخته می‌شود. 

با توجه به اینکه از سال 2017، هیچ نهادی موفق به دستگیری ایگناتوا نشده است، این شایعه رواج دارد که او ظاهر فیزیکی خود را از طریق عمل‌های جراحی تغییر داده است و با بادیگاردها و همراهان مسلح زندگی می‌کند. پلیس FBI باور دارد ملکه کریپتو ممکن است از پاسپورت آلمانی خود برای سفر به کشورهای امارات متحده عربی، روسیه و اروپای شرقی استفاده کند. سال گذشته این خبر در فضای مجازی منتشر شد که قاچاقچی مواد مخدر معروف به تاکی، ایگناتوا را به قتل رسانده و دستور داده است جسدش در دریای یونان رها شود، چراکه می‌خواسته رد همکاری او در پروژه رمز ارزی وان کوین پاک شود.

 

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

 

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.