فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۹۶۸

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

آیا اتریوم نمی تواند با بیت کوین و سولانا رقابت کند؟

آیا اتریوم نمی تواند با بیت کوین و سولانا رقابت کند؟

با وجود تحولات مثبت اخیر اتریوم در وال استریت، قیمت این ارز دیجیتال نتوانسته است پا به پای رقبای خود یعنی بیت کوین و سولانا پیش برود.

به گزارش تجارت نیوز،

همزمان با افت شدید بازار ارزهای دیجیتال در روز یکشنبه، نسبت تبدیل اتریوم به بیت کوین به پایین‌ترین حد سالانه خود یعنی ۰.۰۴۱ رسید. با اینکه ارقام مذکور پس از آن کمی بهبود یافته، این نسبت همچنان در ۰.۰۴۳ باقی مانده که نشان‌دهنده عملکرد ضعیف نسبی اتریوم است.

این روند برای بسیاری از سرمایه‌گذاران تعجب‌آور است. در سناریوهای معمول بازار صعودی، آلت کوین‌ها اغلب از بیت کوین پیشی می‌گیرند زیرا سرمایه از بیت کوین به سمت دارایی‌های با سرمایه کمتر منتقل می‌شود. این موضوع در رشد سه‌ماهه اول بیت کوین مشهود بود، جایی که آلت کوین‌هایی مانند سولانا و میم کوین‌هایی مانند PEPE و WIF رشد قابل توجهی داشتند. با این حال، اتریوم از این الگو پیروی نکرده است.

احساسات بازار و دیدگاه‌های تحلیل‌گران

برخی تحلیل‌گران معتقدند که بدبینی پیرامون اتریوم ممکن است کمی اغراق‌ باشد.  کریپتو کالیو اینفلوئنسر کریپتو، اشاره کرد که ETFهای اتریوم تنها 12 روز است که راه‌اندازی شده‌اند. او شباهت‌هایی را بین صندوق‌های اتریوم و اولین عرضه ETF  بیت کوین به تصویر کشید و پیشنهاد کرد که اتریوم ممکن است پس از دوره اولیه فعلی، بهبود را تجربه کند.

معرفی ETFهای اتریوم به عنوان عاملی صعودی برای قیمت‌های ETH در نظر گرفته می‌شوند زیرا به موسسات اجازه می‌دهند، در اتریوم سرمایه‌گذاری کنند. با این وجود، جاناتان بیر، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری FarsideUK، معتقد است که ETFهای اتریوم ممکن است موفقیتی مانند ETFهای بیت کوین نداشته باشند. بیر همچنین اشاره کرد: «سرمایه‌گذاران اتریوم کمتر از سرمایه‌گذاران بیت کوین وفادار هستند. آنها همیشه به دنبال آخرین فناوری جدید می‌روند.»

محبوبیت رو به رشد سولانا

سولانا در چندین معیار مهم شبکه از اتریوم پیشی گرفته است. در اواخر ماه ژوئیه، سولانا برای اولین بار در کل هزینه‌های تراکنش خود از اتریوم پیشی گرفت. معیارهای درون‌زنجیره‌ای نیز این تغییر را نشان می‌دهند. جولیو مورنو، رئیس تحقیقات CryptoQuant، اظهار داشت: «بیت کوین در برخی از معیارهای بنیادی شبکه‌ای از اتریوم پیشی گرفته است. نسبت تعداد تراکنش‌ها در شبکه اتریوم به تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین نیز با کاهش نسبت قیمت ETH/BTC کاهش یافته است.»

مبارزه اتریوم برای رقابت با بیت کوین و سولانا در این دوره بازار سوالاتی را در مورد آینده برتری آن مطرح کرده است. در حالی که برخی کارشناسان معتقدند که رکود فعلی بازار موقتی است و معرفیئETFهای اتریوم در نهایت قیمت‌ها را بالا خواهد برد، دیگر تحلیلگران استدلال می‌کنند که جذابیت اتریوم در مقابل فناوری‌های جدیدتر کاهش یافته است. بازه زمانی ماه‌های آینده برای تعیین اینکه آیا اتریوم می‌تواند جایگاه خود را باز یابد یا اینکه به عقب‌ماندگی خود ادامه خواهد داد، حیاتی خواهد بود.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.