فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۵۱۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش بینی اصلاح قیمتی زیر ۵۰ هزار دلار برای بیت کوین در ماه سپتامبر / آیا رالی جدید در پیش است؟

پیش بینی اصلاح قیمتی زیر 50 هزار دلار برای بیت کوین در ماه سپتامبر / آیا رالی جدید در پیش است؟

با توجه به شرایط ایجاد شده در یک ماه اخیر برای بیت کوین، احتمال اصلاح طلای دیجیتال در زیر سطح 50 هزار دلار وجود دارد.

به گزارش تجارت نیوز،

بیت کوین می‌تواند اصلاح قیمتی خود را تا ماه سپتامبر ادامه دهد و احتمال اصلاح در سطح زیر 50 هزار برای طلای دیجیتال وجود دارد. بیت کوین در حال تلاش برای خیز قیمتی در طی دو هفته گذشته بوده است. این توکن رمز ارزی از بیست و ششم ماه آگوست تا زمان نگارش این گزارش، حدود 12 درصد از ارزش خود را از دست داده است. 

بر اساس به تحلیل Cyrus Ip، مدیر محتوای صرافی بای بیت، با توجه دینامیک فعلی قیمت، پتانسیل اصلاح قیمتی در زیر سطح 50 هزار دلار برای بیت کوین وجود دارد. ارقام رند مانند سطح 50 هزار دلار، می‌توانند باعث جذب سرمایه‌گذاران زیادی شوند و نقطه مهمی بشمار می‌رود. در چنین سطحی، سنتیمنت سرمایه‌گذاران می‌تواند به‌شدت تحت تاثیر قرار بگیرد. 

0191c72c-dbef-751a-a308-4c6cb0c725c7-ezgif.com-webp-to-jpg-converter

سطوح حمایتی برای قیمت بیت کوین

بنظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران رمز ارزی در حالت ثبات و بدون فعالیت بسر می‌برند. بر اساس آخرین داده‌های درون زنجیره‌ای از صرافی‌های رمز ارزی، 510 میلیارد دلار فروش رمز ارزی در ماه آگوست به‌ثبت رسیده است. شاخص سود باز (open interest) و حجم معاملات نیز برای بیت کوین و اتریوم نیز روند نزولی داشته‌اند. شرکت رمز ارزی بای بیت و Block Scholes در گزارشی که در چهارم ماه سپتامبر منتشر کرده‌اند، نوشتند:« سود باز برای قرادادهای آتی دائمی (perp options)، روند ثابت نزولی را پیش گرفته است. همچنین، روند همسوی نزولی نیز در حجم معاملات، مشاهده می‌شود.»

با توجه به این مسائل، شرایط اصلاح قیمتی در زیر سطح 50 هزار دلار برای بیت کوین فراهم شده است، اما بیت کوین دو سطح مهم حمایتی را نیز پیش‌رو دارد. دو سطح قیمتی 55 هزار و 52 هزار دلاری در حال حاضر مهم‌ترین سطوح حمایتی برای بیت کوین و پیش از رسیدن به 50 هزار به‌شمار می‌روند. 

0191c72d-52b1-789f-bccc-992f925725f1-ezgif.com-webp-to-jpg-converter

تاثیر جریان خروجی ETF‌ها بر قیمت بیت کوین

ماه سپتامبر وضعیت پرنوسانی را برای بیت کوین ایجاد کرد، به‌طوریکه میانگین بازدهی بیت کوین برابر با -4.96 درصد بود. براساس داده‌های کوین گلس، سپتامبر یکی از بدترین ماه‌ها از لحاظ نزولی بودن بازدهی متوسط برای بیت کوین به‌شمار می‌رود. این روند بازدهی در کنار احتمال کاهش نرخ بهره ایالات متحده آمریکا، می‌توانند شرایط را برای اصلاح مذکور بیت کوین فراهم کند. این اصلاح می‌تواند مقدمه‌ای برای رالی گاوی جدید باشد.  

همچنین، جریان خروجی از صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین در ایالات متحده آمریکا نیز باعث فشار به قیمت بیت کوین شده است. ETFهای آمریکا، هفت روز متوالی جریان خالص منفی را ثبت کرده‌اند و بیش از 211 میلیون دلار به‌تنهایی در روز پنجم سپتامبر از این صندوق‌ها خارج شده است. 

0191c72e-71c2-72f7-a6d4-f8f40183465b-ezgif.com-webp-to-jpg-converter

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.