کد مطلب: ۷۰۴۰۳۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رونمایی از اولین موتور سیکلت پرنده جهان!

رونمایی از اولین موتور سیکلت پرنده جهان!

پیشرفت فناوری، انسان را با شگفتی‌های فراوانی روبرو می‌کند. ایده پرواز و تکنولوژی‌های مربوط به آن در این میان جذابیت بالایی دارند. حالا استارتاپی ژاپنی با ساخت یک موتور سیکلت پرنده توجه بسیاری به خود جلب کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس گزارشی که یورونیوز منتشر کرده است، اولین موتور سیکلت پرنده جهان روز پنجشنبه در نمایشگاه خودرو دیترویت به نمایش گذاشته شد. این هاوربایک XTurismo نام دارد و قادر است به مدت ۴۰ دقیقه پرواز کند و به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت (۶۲ مایل در ساعت) برسد. این اولین بار نیست که این موتور معرفی می‌شود. ژانویه ۲۰۲۲، گزارش شد که سازنده آن AERWINS Technologies قبلاً برای اولین نمونه‌های این موتور پیش ثبت‌نام انجام می‌دهد.

تست راندن این موتور سیکلت

یورونیوز گزارش داد که افرادی این موتور سیکلت را تست کردند و تجربیات خوبی در این خصوص عنوان کردند. تاد شوت، رئیس مشترک نمایشگاه خودروی سیتی موتور ، یکی از اولین کسانی بود که آن را تست کرد و گفت: «یعنی فوق العاده است! البته، کمی دلهره داشتم، اما برای من بسیار جذاب بود. احساس یک کودک را داشتم.»

او همچنین افزود که پتانسیل بالایی در این موتور می‌بیند: «فکر می‌کنم ما با ارائه کالاها و خدمات، شاید با پهپاد، شروع کنیم. پرواز برای فرودگاه به فرودگاه آماده است. اما من مشتاقم ببینم چه زمانی ما می‌توانیم محله به محله برویم. پس باید برای آن چاره‌ای بیندیشیم.» برای کسانی که نمی توانند صبر کنند تا یکی از این موتور سیکلت‌های پرنده را داشته باشند، این کاردستی در حال حاضر در ژاپن به فروش می‌رسد و نسخه کوچکتر آن در سال ۲۰۲۳ با قیمت ۷۷۷۰۰۰ دلار در ایالات متحده در دسترس خواهد بود. این شرکت همچنین به دنبال ساخت یک مدل الکتریکی کوچکتر تا سال ۲۰۲۵ با قیمت ۵۰۰۰۰ دلار است. این موتور سیکلت برای نیروی رانش از دو روتور (پره چرخان) مرکزی بزرگ استفاده می‌کند که توسط یک موتور عملکردی موتور سیکلت کاوازاکی ۲۲۸ اسب بخاری نیرو می‌گیرد. چهار روتور برقی کوچکتر نیز برای پایداری در لبه‌های بیرونی خودرو قرار دارد.

هنوز هیچ صحبتی در مورد نحوه عملکرد نسخه الکتریکی وجود ندارد، اما مطمئناً مهندسی هیجان‌انگیزی پشت آن وجود دارد. در حال حاضر، بدنه سبک وزن فیبر کربنی هاوربایک تنها ۶۶۰ پوند (۲۹۹ کیلوگرم) وزن دارد و طول آن تقریباً ۱۲ فوت (۳٫۶۵ متر) است. این خودرو همچنین از یک واحد کنترل خودکار طراحی شده برای افزایش ایمنی استفاده می‌کند. این‌که این ویژگی‌ها آن را به عنوان یک مدل الکتریکی سازگار می کندیا خیر را فقط زمان می‌تواند اثبات کند.

موتور سیکلت

گزینه‌های محدود برای استفاده

به دلیل قوانین سختگیرانه برای چنین موتورهایی در ژاپن، XTurismo گزینه‌های استفاده محدودی دارد. در حال حاضر، فقط مجاز به پرواز یا شناور شدن در مسیرهای مسابقه است. شاید به همین دلیل است که سازنده آن در ژانویه اعلام کرد که تنها قصد دارد ۲۰۰ دستگاه تولید کرده و آن را به محصولی لوکس تبدیل کند. این شرکت همچنین در آن زمان اضافه کرد که در نهایت می‌خواهد هاوربایک‌های تمام الکتریکی را برای مصارف شهری و حتی برای واکنش سریع در بلایا و جستجو و نجات به تولید انبوه برساند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.