خبر مهم:

کد مطلب: ۷۶۵۴۱۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اخراج‌ها در توییتر ادامه دارد/ مدیر سرویس تیک آبی اخراج شد

اخراج‌ها در توییتر ادامه دارد/ مدیر سرویس تیک آبی اخراج شد

200 مدیر ارشد توییتر از جمله مدیر سرویس تیک آبی، به تازگی اخراج شدند. به نظر می‌رسد که ایلان ماسک برای جبران خسارت خود در زمان خرید توییتر قصد دارد حدود 2 هزار کارمند را اخراج کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از زمانی که ایلان ماسک توییتر را تصاحب کرد، از اخراج 25 تا 50درصد از کارکنان این شبکه اجتماعی خبر داد. حالا به نظر می‌رسد که ایلان ماسک قصد دارد 200 نفر از مدیران ارشد از جمله مدیر سرویس تیک آبی توییتر را هم اخراج کند.

اکتبر سال گذشته بود که ایلان ماسک تو‌ییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار خرید و در همان ابتدا ثروتمندترین فرد جهان بلافاصله بعد از خرید توییتر، چندین مدیر ارشد این کمپانی از جمله مدیرعامل آن یعنی پاراگ آگراوال را از سمتش اخراج کرد. در ادامه ند سگال مدیر مالی، ویجایا گاد رییس بخش حقوقی توییتر و شان ادجت مشاور عمومی توییتر نیز اخراج شدند.

حالا در میان موج جدید اخراج‌ها در تو‌ییتر، نام استر کرافورد مدیر ارشد سرویس تیک آبی تو‌ییتر نیز دیده می‌شود. مدیری که پیشتر از روند جدید مدیریت توییتر دفاع کرده بود.

علت اخراج کارکنان توییتر؛ ضرر ایلان ماسک است

شمار کارکنان این شرکت در پایان سال ۲۰۲۱ میلادی بیش از ۷ هزار نفر بوده و گمان می‌رود در پایان پروسه اخراج، حدود ۵۰درصد از نیروی کار این شرکت برکنار شوند که به معنای حذف هزاران شاغل است.

براساس گزارش Forbes ، برخی از رسانه‌ها که از ایلان ماسک علت اخراج کارکنان را جویا شدند، با پاسخ هدف از اخراج‌ها تثبیت سازمان است، مواجه شدند. چرا که ایلان ماسک معتقد است که توییتر را بسیار گران خریده است و اخراج کارکنان می‌تواند ضررها را جبران کند.

همچنین، ماسک مبلغ خرید شرکت توییتر را با سرمایه شخصی و دریافت حدود ۱۳ میلیارد دلار وام تامین کرد و می‌گوید اکنون برای بازپرداخت این وام‌ها تحت فشار است.

از سوی دیگر ماسک به بخش‌های مختلف این شرکت دستور داد تا با کاهش بودجه سرویس‌های کلاد و سرورها، یک میلیارد دلار در هزینه‌های زیرساختی صرفه‌جویی کنند؛ او همچنین برخی از خدمات توییتر به کاربرانش را نیز پولی کرد.

کمپانی تو‌‌ییتر همچنین به کارمندانش اعلام کرده که در جریان اجرای روند اخراج گسترده کارکنان، دفاتر این شرکت موقتا بسته خواهند شد و تمام دسترسی‌ها موقتا به حالت تعلیق در خواهند آمد تا «به حفظ ایمنی هر کارمند و همچنین سیستم‌های تو‌ییتر و داده‌های مشتریان کمک شود.»

واشینگتن پست پیش‌تر در گزارشی گفته بود که ماسک می‌خواهد 75درصد از کارمندان این شرکت را اخراج کند، اما این ادعا از سوی ثروتمندترین فرد جهان رد شد. حالا با توجه به این که گفته شده این تعدیل نیروی 25درصدی دور اول از تعدیل نیروهای این شرکت خواهد بود، باید ببینیم در نهایت چه تعداد از این 7 هزار نفر از کار بیکار خواهند شد.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.