کد مطلب: ۷۹۱۰۰۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آمازون از تعدیل ۹ هزار نفری نیروی کار خود در هفته‌های آتی خبر داد

آمازون از تعدیل 9 هزار نفری نیروی کار خود در هفته‌های آتی خبر داد

مدیرعامل آمازون از تعدیل نیروی 9 هزار نفری این شرکت طی هفته‌های آتی خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اندی جاسی، مدیرعامل شرکت آمازون، روز گذشته در یادداشتی به کارمندان خود اعلام کرد که طی هفته‌های آتی 9 هزار نفر دیگر از کارمندان خود را اخراج می‌کند. این تعدیل نیرو بیش از اخراج‌هایی است که آمازون از ماه نوامبر شروع کرده بود. به نظر می‌رسد تاثیر عمده این تعدیل روی کارکنان بخش خرده‌فروشی و منابع انسانی باشد.

تعدیل نیرو به دلیل ابهام در اوضاع اقتصادی

اندی جاسی با اشاره به اینکه همواره باید اوضاع اقتصادی را در نظر گرفت، بیان کرد: این روزها توجه به ابهامات و اوضاع اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است. او همچنین گفت که برنامه‌ریزی ما برای سال جدید این بود که با تعداد نیروی کمتری کار کنیم، ضمن اینکه تلاش کنیم تا بتوانیم روی تجارب کلیدی خود سرمایه‌گذاری و توسعه آمازون را تسریع کنیم.

او در این یادداشت بیان کرد که این تعدیل نیرو کارمندان بخش رایانش ابری آمازون، منابع انسانی، تبلیغات و تجارت پخش زنده توییچ را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. دن کلنسی، مدیر عامل توییچ نیز اعلام کرد که حدود 400 نفر از این بخش تعدیل خواهند شد.

شرکت آمازون پس از جذب نیروی بالا در دوران شیوع ویروس کرونا (به دلیل بالا رفتن حجم خریدهای آنلاین)، حالا در حال انجام بزرگ‌ترین تعدیل نیرو در طول تاریخ فعالیت خود است.

طبق آمار تعداد کارکنان آمازون تا پایان 2021 به یک میلیون و 600 هزار نفر می‌رسید. اما این تعداد در سه‌ماهه پایانی سال 2019، 798 هزار نفر بود.

تا پایان ماه دسامبر 2022، این غول تجارت الکترونیک حدود 1.541 میلیون کارمند تمام‌وقت و پاره وقت داشته که در مقایسه با 1.298میلیون نفر سال قبل، نزدیک به 19درصد افزایش یافته است.

درحالی که آمازون قصد دارد در سال جاری میزان فعالیت خود را کمتر کند، مدیرعامل این شرکت گفت که نسبت به آینده این شرکت و بحث‌های مربوط به سرمایه‌گذاری خوشبین است.

آغاز موج تعدیل نیرو با سقوط بانک سیلیکون ولی

البته آمازون تنها شرکتی نیست که دست به تعدیل نیرو می‌زند. بالارفتن نرخ بهره در آمریکا و تورم باعث شد بسیاری از غول‌های فناوری مانند گوگل، اچ‌پی و توییتر نیز برای کاهش هزینه‌ها، نیروهای خود را تعدیل کنند. حالا با سقوط بانک سیلیکون ولی یعنی بزرگ‌ترین بانک حامی مالی استارتاپ‌های فناوری، به نظر می‌رسد باید منتظر آغاز موج دیگری از تعدیل نیروی غول‌های فناوری و از بین رفتن شرکت‌های کوچک‌تر باشیم.

بانک سیلیکون ولی که خبر سقوط آن طی روزهای اخیر به صدر اخبار رسانه‌های جهان راه یافت، با دارایی 209 میلیارد دلاری خود سرمایه‌گذار بیش از 2500 بنگاه و شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر از آمریکای شمالی تا آسیای شرقی بود.

در حالی که SVB به استارتاپ‌های فناوری و شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر که عمدتاً در ایالات متحده واقع شده‌اند، خدمات ارائه می‌کرد، برخی از VCهای مستقر در جنوب‌شرقی آسیا مانند «Jungle Ventures» و «Golden Gate Ventures» نیز مشتریان SVB بودند. این بانک برای شرکت‌های VC و استارتاپ‌ها امکان دسترسی به بازار سرمایه و همچنین فرصت‌های شبکه‌سازی در ایالات متحده را فراهم می‌کرد.

آخرین و مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های حوزه فناوری و اکوسیستم استارتاپی را اینجا در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.