کد مطلب: ۷۹۲۲۱۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ارزش گذاری جدید توییتر نصف پرداخت ۴۴ میلیارد دلاری ایلان ماسک

ارزش گذاری جدید توییتر نصف پرداخت 44 میلیارد دلاری ایلان ماسک

ایلان ماسک اعلام کرده قرار است توییتر را 20 میلیارد دلار ارزش گذاری کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نظر می‌رسد مدیرعامل توییتر ارزش این شبکه اجتماعی را طی یک ارزش گذاری جدید حدود 20 میلیارد دلار برآورد کرده است. رویترز نوشت این اطلاعات روز شنبه به نقل از یکی از افراد نزدیک به کارکنان توییتر منتشر شده است.

ارزش گذاری گزارش شده نیمی از هزینه‌ای است که ماسک برای تصاحب این شبکه اجتماعی پرداخت کرده بود. سال گذشته میلادی پس از کش و قوس‌های فراوان، ماسک صاحب توییتر شد. حواشی اطراف این شبکه اجتماعی از همان زمان تاکنون هر روز بیشتر شده است. حالا با ارزشگذاری‌ جدیدی که ظاهرا خود ماسک برای توییتر در نظر گرفته است، باید منتظر اخبار و حواشی جدیدی باشیم.

ایلان ماسک در دسامبر سال گذشته اعلام کرده بود که قرار است در سال جدید هزینه‌های این شرکت را کاهش دهد چراکه با ورود او به توییتر بسیاری از شرکت‌های بزرگ تبلیغات خود را در این شبکه اجتماعی متوقف کردند. اگرچه پس از این اتفاق ایلان ماسک تلاش کرد با برگزاری طرح‌های تشویقی شرکت‌ها را واردار کند تا تبلیغات خود را در توییتر از سر بگیرند اما به نظر می‌رسد او در اجرایی کردن چنین طرح‌هایی چندان موفق نبوده است.

چون تاکنون چندین تبلیغ‌کننده بزرگ، از جمله Jeep، Mars، Kellogg و Verizon، اجرای تبلیغات را در این پلتفرم به‌طور کامل متوقف کردند.

شرکت خودروسازی فولکس واگن، شرکت خودروسازی استلانتیس، شرکت داروسازی گیلیاد، شرکت جنرال موتورز و شرکت خودروسازی فورد موتورز نیز از دیگر شرکت‌هایی بودند که انجام تبلیغات خود در توییتر را متوقف کردند.

ماسک پیش از این درباره این اتفاقات گفته بود، گروه‌های فشار عامل توقف تبلیغات این شرکت‌ها از توییتر هستند. او در توییتی، «گروه‌های فعالی را که به تبلیغ‌کنندگان فشار می‌آورند» سرزنش کرد و گفت توییتر استراتژی محتوایی خود را تغییر نداده و این شرکت هر کاری که می‌توانست برای راضی کردن فعالان انجام داد. ماسک مشخص نکرد که این شرکت چقدر از درآمد خود را بابت این عقب‌نشینی از دست داد یا اینکه چگونه توانسته این ضرر را به فشار گروه‌های فعال نسبت دهد.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه استارتاپ و تکنولوژی را در صفحه اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.