خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۰۶۷۲

زمان رونمایی از مودم ۵G داخلی اپل به تاخیر افتاد

زمان رونمایی از مودم 5G داخلی اپل به تاخیر افتاد

بلومبرگ ادعا کرده که اپل در توسعه مودم 5G داخلی خود با مشکلاتی مواجه شده که زمان عرضه آن را تاخیر زده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، اپل همچنان در توسعه مودم 5G داخلی خود برای جایگزینی مودم‌های 5G کوالکام در آیفون و محصولات دیگر با مشکلاتی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

غول کوپرتینویی سال 2019 اکثریت کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند اینتل را تصاحب کرد و از همان زمان تلاش جدی را برای توسعه مودم داخلی خود آغاز کرده است، اما این پروژه تاکنون با مشکلات متعددی روبرو شده است. حالا «مارک گرمن» از بلومبرگ نیز ادعا کرده که ا‌‌پل سال 2026 را برای تراشه‌های خود هدف قرار داده است.

غول سازنده آیفون ابتدا می‌خواست این تراشه مودم داخلی خود را تا سال 2024 آماده کند. هدفی که محقق نشد و اکنون گورمن می‌گوید که اپل در سال 2025 نیز موفق نخواهد شد تا این برنامه را پیاده کند. طبق گزارش بلومبرگ، در حال حاضر عرضه تراشه مودم اپل تا پایان سال 2025 یا اوایل سال 2026 به تعویق افتاده است و این شرکت همچنان قصد دارد تا فناوری خود را در نسخه‌ای از آیفون SE نمایش دهد.

طبق گزارش‌ها، ظاهراً یکی از نسخه‌های در حال توسعه تراشه داخلی ا‌پل از فناوری mmWave سریع‌تر پشتیبانی نمی‌کند و همچنین این شرکت با کد اینتل که با آن کار می‌کرده به مشکل خورده است. همچنین اپل در طول توسعه این تراشه باید مراقب باشد که حق ثبت اختراع کوالکام را نقض نکند.

اختلاف اپل و کوالکام

نارضایتی ‌ا‌پل از کوالکام به سال 2017 برمی‌گردد. در آن زمان اپل از کوالکام به دلیل دریافت ناعادلانه حق امتیاز فناوری‌هایی که هیچ ارتباطی با آن‌ها ندارد، شکایت کرد. غول سازنده آیفون استدلال داشت که کوالکام برای فناوری تراشه مودم خود هزینه زیادی دریافت می‌کند.

با سری آیفون 11، اپل تصمیم گرفت تا از تراشه‌های کوالکام دیگر استفاده نکند و در عوض آیفون‌ها را به تراشه‌های اینتل مجهز کند، اما رابطه بین ا‌پل و اینتل نیز کوتاه مدت بو. پس از عرضه آیفون 11، اپل قصد داشت در اولین آیفون‌های 5G خود، یعنی مدل‌های آیفون 12 نیز از تراشه‌های اینتل استفاده کند، اما این شرکت نتوانست استانداردهای اپل را برآورده کند.

 

منبع : دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.