فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۰۷۷۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

در رویداد تهران تک سامیت چه گذشت؟

در رویداد تهران تک سامیت چه گذشت؟

اولین رویداد سالانه «تهران تک سامیت» که هدف آن معرفی جدید‌ترین تکنولوژی‌ها بر کسب‌وکارهاست در محل همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، این رویداد دو روزه (25 و 26 آبان) سعی دارد که به جدیدترین روند جهانی یعنی هوش مصنوعی بر روی صنعت مد و فشن بپردازد.

در نشست خبری که در ابتدای رویداد تهران تک سامیت برگزار شد، مهدی معصومی به عنوان دبیر رویداد؛ هانی هردانیان، مدیر بازاریابی مدیران خودرو(MVM) و محمودرضا چمنی، نماینده گروه برندهای درسا حضور داشتند و علاوه بر توضیحات خود پیرامون برگزاری رویداد، به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

مهدی معصومی، دبیر رویداد تهران تک سامیت در ابتدای نشست درباره بخش‌های مختلف رویداد توضیح داد: این رویداد شامل پنج بخش اصلی است که شامل فشن شوی دیجیتال، نمایشگاه NFT ، برگزاری تاک، برگزاری ورکشاپ و رقابت بین استارتاپ‌های فعال در حوزه مد و فشن است.

به گفته معصومی رقابت استارتاپ‌ها و بیان ایده‌‌ها برای جلب نظر سرمایه‌گذاران از مهمترین سرفصل‌های این رویداد هستند و مجموعه‌های نوبیتکس، مدیران خودرو، چرم مشهد، گروه برندهای درسا از حامیان اصلی این رویداد به شمار می‌آیند.

صنعت فشن از صنعت خودرو جدا نیست

هانی هردانیان، مدیر بازاریابی مدیران خودرو درباره حضور خود و دلیل حمایت یک گروه خودرویی از صنعت مد و فشن گفت: مجموعه مدیران خودرو شعاری دارد و آن «فشن و تکنولوژی» است. دلیل انتخاب این شعار این است که در رویکرد جدید صنعت خودرو، طراحی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و یکی از دلایلی که کشور چین توانسته در صنعت خودرو بازار خوبی در دنیا بدست آورد رفتن به سوی طراحی‌های مفهومی در ساخت و دیزاین خودرو است.

هردانیان افزود: در دنیای امروزی نمی‌توان صنایع را از هم تفکیک کرد و برای مثال فقط بگوییم صنعت خودرو. دیگر نمی‌توان صنعت خودرو فارق از صنعت طراحی یا متالوژی دانست و همه این‌ها در راستای هم کار می‌کنند. لذا صنعت مد و فشن جزئی از پازل صنعت خودرو است و ما هم باید حضور داشته باشیم تا بتوانیم از توانایی‌های این صنعت برای پیشبرد اهواف خود استفاده کنیم.

با دیجیتال فشن نیاز به تولید محصول فیزیکی نیست

مجمودرضا چمنی، نماینده گروه برندهای درسا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه این گروه با رفتن به سراغ دیجیتال فشن به دنبال چه دستاوردی است، گفت: دیجیتال فشن کمک می‌کند که شما بتوانید اتفاقات تازه‌ای برای تولیدات خود رقم بزنید زیرا با دیجیتال فشن لزومی به تولید یک محصول فیزیکی کامل نیست. این کار باعث صرفه‌جویی مالی برای شرکت و کمک به توسعه پیدار می‌شود و همچنین به محیط زیست کمک می‌کند.

وی افزود: دیجیتال فشن باعث می‌شود که شما به وسیله ابزاری مانند واقعیت افزوده بتوانید قبل از خرید یک محصول، حتی زمانی که بصورت فیزیکی تولید نشده، خود را در آن لباس ببینید و در صورت مطلوب بودن بخواهید که آن را تولید کنند.

مهدی معصومی در پاسخ به تجارت‌نیوز درباره اثرگذاری این رویداد در کاربردی کردن هوش مصنوعی در ایران و داشتن چشم‌‎اندازهای واقعی گفت: سامیت شکل گرفت تا بتوانیم آدم‌هایی را که کار جدی در حوزه هوش مصنوعی در صنایع مختلف انجام می‌دهند را دور هم جمع کنیم. همچنین به وسیله این رویداد بتوانیم آخرین محصولاتی که داشته‌اند را به بازار معرفی کنیم و صرفا در حد ایده نیستیم.

صنایع مجبور هستند به سمت رویدادهای دیجیتال بروند

ما به دنبال آن هستیم که رویدادهای دیجیتال را قسمت مهمی از صنایع مختلف کنیم و این مسئله زودتر از چیزی که فکر می‌کنیم جای خود را در بین صنایع پیدا می‌کند چون صنایع مجبور هستند به سمت هوش مصنوعی و دیجیتال سازی حرکت کنند.

تلفیق پتانسیل هر صنعت برای رشد

هانی هردانیان هم در پاسخ به داشتن چشم‌انداز گفت: مجموعه مدیران خودرو برای خود مسیری را طراحی کرده که در اصل می‌توان گفت همان چشم‌انداز است. مجموعه ما قصد دارد تا سال 2025 گروهی را که طرحشان انتخاب می‌شود را به چین بفرستد و در صورت امکان طرح خود را اجرائی کنند.

از طرفی حضور در این مدل رویدادها باعث می‌شود که هر صنعت پتانسیل‌های خود را به نمایش بگذارد و به این فکر کند که با تلفیق پتانسیل‌ صنایع مختلف می‌توان به چه دستاوردی رسید و برای آن برنامه ریزی کرد. داشتن چشم‌انداز برای هر شرکتی لازم است و به نظر می‌رسد شرکت‌های حاضر در این رویداد همگی چشم‌انداز دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.