کد مطلب: ۸۹۶۵۵۹

اسپاتیفای با اشاره به قوانین جدید اپ استور، اپل را به اخاذی متهم کرد

اسپاتیفای با اشاره به قوانین جدید اپ استور، اپل را به اخاذی متهم کرد

اسپاتیفای با انتقاد شدید از قوانین جدید اپ استور و ضرر مالی آن به توسعه‌دهندگان، اپل را به اخاذی متهم کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، اسپاتیفای، یکی از بزرگ‌ترین منتقدان اپل، می‌گوید طرح جدید شرکت تولیدکننده‌ی مک بوک و اپل واچ برای انطباق با قوانین اتحادیه‌ی اروپا یک «نمایش احمقانه» است.

اسپاتیفای با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت رسمی خود، هزینه‌های نصب اپلیکیشن را اخاذی می‌خواند و می‌گوید اپل در تلاش است تا توسعه‌دهندگان را مجبور به خروج از فروشگاه خود کند.

مالیات جدید که اپل آن را Core Technology Fee می‌نامد، توسعه‌دهندگانی را که از فروشگاه‌های برنامه‌ی متفرقه استفاده می‌کنند، ملزم می‌کند تا برای نصب سالانه‌ی برنامه‌ها بعد از یک میلیون دانلود، ۵۰ سنت بپردازند.

اسپاتیفای معتقد است که مالیات جدید به توسعه‌دهندگان به‌خصوص آن‌هایی که برنامه‌های رایگان ارائه می‌دهند، آسیب می‌رساند. این شرکت می‌نویسد: «بر اساس بررسی‌ ما روی پیشنهاد اپل، توسعه‌دهنده باید این مالیات را بپردازد؛ حتی اگر کاربر پس از دانلود برنامه، هرگز از آن استفاده نکند و یادش برود که آن را حذف کند.»

اسپاتیفای همچنین به کمیسیون ۱۷ درصدی که اپل از توسعه‌دهندگان دریافت می‌کند انتقاد کرده است. اسپاتیفای این هفته برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای گوشی آیفون در اتحادیه‌ی اروپا اعلام کرد؛ اما حالا بعید به نظر می‌رسد که این امر محقق شود.

دنیل اک، مدیرعامل اسپاتیفای، در ایکس نوشت: «اسپاتیفای با وضعیت غیرقابل دفاعی مواجه است. با حدود ۱۰۰ میلیون تعداد نصب برنامه در اتحادیه‌ی اروپا، مالیات جدید می‌تواند هزینه‌های جذب مشتری را برای ما تا ۱۰ برابر افزایش دهد. براساس شرایط جدید، ما نمی‌توانیم این هزینه‌ها را بپردازیم و تنها انتخاب ما این است که به وضعیت موجود پایبند بمانیم.»

فرد ساینز، سخنگوی اپل، می‌گوید این شرکت از موفقیت توسعه‌دهندگان از جمله اسپاتیفای خوشحال است. ساینز می‌گوید: «تغییراتی که ما برای برنامه‌ها در اتحادیه‌ی اروپا به اشتراک می‌گذاریم، به توسعه‌دهندگان امکان انتخاب می‌دهد. هر توسعه‌دهنده‌ای می‌تواند با همان شرایط فعلی باقی بماند و بر اساس شرایط جدید، بیش از ۹۹ درصد توسعه‌دهندگان همان مبلغ یا کمتر را به اپل پرداخت می‌کنند.»

اپل با موجی از انتقادات نسبت به قوانین جدید مواجه است. بسیاری از توسعه‌دهندگان، از هزینه‌هایی که برای خارج کردن برنامه‌هایشان از اپ‌ استور یا اضافه‌ کردن گزینه‌های پرداخت جایگزین با آن مواجه می‌شوند، ناراضی هستند.

کمیسیون اروپا اعلام کرد پس از اجرایی‌ شدن رسمی قوانین در ماه مارس (اسفند و فروردین)، پاسخ خود را به تغییرات اپل اعلام خواهد کرد و در این مدت، زمان کافی را به توسعه‌دهندگان برای بررسی قوانین جدید می‌دهد. 

منبع : زومیت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.