خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۹۲۷۰۴۹

آتش سوزی گسترده جنگل های دزفول/حریق مهار شد؟

آتش سوزی گسترده جنگل های دزفول/حریق مهار شد؟

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول از دو آتش سوزی گسترده در مراتع بخش‌های سردشت و شهیون دزفول خبر داد که باتلاش نیروهای یگان حفاظت کاملا مهار شد.

به گزارش تجارت نیوز،

محمد شفیعی زاده روز یکشنبه بیان کرد: وقوع آتش در جنگل‌های منطقه تمد بازارگه از توابع بخش سردشت دزفول طی تماس تلفنی همیاران طبیعت به یگان حفاظت اطلاع داده شد.

وی ادامه داد: ۲ تیم از نیروهای یگان حفاظت پس از دریافت این گزارش به محل اعزام شدند که با توجه به گستردگی آتش سوزی و سخت گذر بودن منطقه، تلاش نیروهای یگان حفاظت و جوامع محلی بیش از ۱۳ ساعت ادامه داشت تا درنهایت این آتش سوزی به طور کامل مهار شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول گفت: همزمان با بازگشت نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی از عملیات مهار آتش، گزارش دیگری مبنی بر وقوع آتش گسترده در دیمزارهای جاده میانه حدفاصل بخش‌های شهیون و سردشت دزفول گزارش شد که نیروهای یگان حفاظت به محل وقوع آتش سوزی دوم اعزام شدند.

وی با بیان اینکه گستردگی آتش، گرمای شدید هوا و وزش باد شدید عملیات مهار آتش را با دشواری زیادی همراه کرد، افزود: پس از چهار ساعت تلاش مداوم و خستگی ناپذیر تیم‌های مختلف عملیاتی با همراهی بخشداری‌ها و شهرداری‌های شهرهای سردشت و شهیون، پایگاه مقاومت بسیج شهیون و نیروهای محلی آتش به طور کامل مهار و ایمن سازی شد.

 بخش کوهستانی و سخت گذر شهیون دزفول دارای یک شهر شهیون، پنج دهستان و بیش از ۳۰۰ روستا با جمعیتی پراکنده است؛ این بخش با بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت با استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان و اصفهان مرز مشترک دارد و برخی نقاط این بخش برفگیر هستند.

شهرستان دزفول حدود ۴۷۰ هزار هکتار منابع طبیعی دارد که ۳۵۰ هزار هکتار آن منابع ملی است ضمن اینکه ۲۳۰ هزار هکتار جنگل در دزفول وجود دارد که پوشش گیاهی آن بلوط، کلخونگ، بادام و کیکوم است.

با آغاز فصل گرما در دزفول، به دلیل بارش‌های خوب ماه‌های ابتدایی امسال و مراتع متراکم، آتش سوزی‌های گسترده‌ای طی ماه‌های اخیر در دزفول و مناطق مختلف خوزستان به ثبت رسید که گستردگی و سخت گذر بودن برخی از این آتش سوزی‌ها منجر به اعزام بالگردهای آبپاش به این استان شد.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.