کد مطلب: ۹۲۸۲۲۰

هشدار به گردشگران در مورد آتش برافروختن در مناطق حفاظت شده کردستان

هشدار به گردشگران در مورد آتش برافروختن در مناطق حفاظت شده کردستان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کردستان گفت: گردشگران از روشن کردن آتش در طبیعت و مناطق حفاظت شده خودداری کنند.

به گزارش تجارت نیوز،

زانیار نازدار  با اشاره به افزایش دما در سطح استان و بروز گرما و خشکی هوا و وجود پوشش علفی و خشک در عرصه‌های طبیعی و تراکم این پوشش در مناطق تحت مدیریت محیط زیست و بویژه مناطق حفاظت شده استان، اظهار کرد: در صورت عدم رعایت موارد ایمنی توسط مردم و گردشگران در طبیعت می تواند منجر به آتش سوزی در سطح وسیعی شود که این مسئله نه تنها موجب نابودی درختان و مراتع بلکه آسیب به حیات وحش هم خواهد شد.

وی با بیان اینکه رعایت موارد ایمنی در راستای پیشگیری از آتش سوزی از سوی همگان امری ضروری است، افزود: پیشگیری از حریق در عرصه‌های ملی و طبیعی به عنوان ساده‌ترین اقدام، نیازمند مشارکت همه مردم با هدف حفاظت از سرمایه‌های ملی است و در این راستا جوامع محلی، تفرجگران و گردشگران و عموم مردم از روشن کردن آتش در عرصه های طبیعی و مراتع خودداری کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کردستان بیان کرد: دامداران، کشاورزان، گردشگران و تمام کسانی که در محیط‌های طبیعی برای تفریح و یا کار حضور دارند از روشن کردن آتش در طبیعت بخصوص حاشیه مناطق حفاظت شده برای پیشگیری از خطر حریق جدا خودداری کنند.

نازدار از عموم مردم خواست ضمن مشارکت فعال در امر حفاظت از عرصه های طبیعی بخصوص مناطق تحت مدیریت به عنوان امانتی برای آیندگان، گزارش تخریب، تصرف، قطع درختان، شکار غیرمجاز و آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی را به سامانه‌ ۱۵۴۰ و یا با شماره های ۳۳۲۳۳۴۰۲ و ۳۳۲۳۲۴۱۵ تماس بگیرند.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی است.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.