کد مطلب: ۹۲۸۷۵۶

تسریع فرایند پرداخت تسهیلات ۵۰۰ میلیارد ریالی یک هتل در کرمانشاه

تسریع فرایند پرداخت تسهیلات 500 میلیارد ریالی یک هتل در کرمانشاه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت: با پرداخت تسهیلات انتظار می رود این پروژه تا پایان سال آماده بهره برداری و ظرفیت اقامت برسد.

به گزارش تجارت نیوز،

داریوش فرمانی در نشستی که با حضور نمایندگان بانک عامل و سرمایه‌گذار احداث هتل در شهر کرمانشاه، برگزار شد، اظهار کرد: تسهیلات این پروژه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تصویب شده است.

او با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری این پروژه بیش از سه هزار میلیارد ریال است، تصریح کرد: این پروژه بیش از ۵۰ نفر اشتغالزایی مستقیم دارد.

فرمانی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه بیش از ۸۰ درصد است، تاکید کرد: با پرداخت تسهیلات انتظار می‌رود این پروژه تا پایان سال آماده بهره‌برداری شده و به ظرفیت اقامتی استان افزوده شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، در ادامه گفت: افزایش زیرساخت‌های اقامتی یکی از نیازهای اساسی توسعه گردشگری استان است که امیدواریم با تکمیل این پروژه بخشی از نیاز استان رفع شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پروژه‌های متعددی در حوزه اقامتی در سطح استان موافقت ایجاد گرفته‌اند و در مرحله اجرا هستند. با توجه به اینکه گردشگری یکی از محورهای اصلی توسعه استان است، توسعه زیرساخت‌های گردشگری نیاز اساسی این صنعت است.

فرمانی در خاتمه تاکید کرد: در این حوزه از همه ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری استفاده می‌کنیم تا سرمایه‌گذار با کمترین دغدغه خاطر در استان حضور یابد.

 وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اندحاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب‌های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهم‌ترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

در استان کرمانشاه ۲۶ هتل، پنج هتل آپارتمان، ۲۰ میهمانپذیر، ۱۸ مجتمع خدمات رفاهی و ۴۴ اقامتگاه بوم گردی فعالیت می‌کند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در دو هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.