کد مطلب: ۸۳۲۳۶۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پایان رجزخوانی روپیه در برابر دلار/ هند چگونه مقابل دلار آمریکا قیام کرد؟

پایان رجزخوانی روپیه در برابر دلار/ هند چگونه مقابل دلار آمریکا قیام کرد؟

هندوستان توانست با به‌کارگیری سیاست تجارت باز، علیه دلار آمریکا قیام کند و ارزش روپیه را در بازارهای محلی و جنوب‌شرق آسیا رشد دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نوید حداد - در ساعات ابتدایی صبح امروز، قیمت دلار آمریکا در برابر روپیه هند با اندکی افت مواجه شد، اما حوالی بعد از ظهر مجدد جایگاه خود را پس گرفت. دلارزدایی و افت شدید تولیدات صنعتی در آمریکا از جمله دلایل کاهش قیمت دلار آمریکا در بازارهای جهان قلمداد می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از money control، حوالی ساعت 9 صبح به وقت هندوستان ارزش پول ملی هند (روپیه) همزمان با سقوط شدید صنایع تولیدی آمریکا با افزایش مواجه شد. هندوستان توانست با به‌کارگیری سیاست تجارت باز، علیه دلار آمریکا قیام کرده و ارزش روپیه را در بازارهای محلی و جنوب‌شرق آسیا رشد دهد.

کارشناسان یکی از دلایل کاهش ارزش دلار در سطح بین‌المللی را سیاست دلارزدایی سایر ممالک ارزیابی می‌کنند. حدود 3 ماه پیش، دو کشور هند و مالزی نیز در قرارداد مشترکی توافق کردند که در مراودات تجاری بین دو کشور، روپیه را جایگزین دلار کنند. رسانه هندی 247Adda، در این زمینه معتقد است که امضای این قرارداد همکاری بین هند و مالزی سبب کاهش هزینه‌ها و تشویق به سرمایه‌گذاری بیشتر شده و ریسک فعالیت مشاغل و کارآفرینی‌های کوچک و متوسط را تا میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.

افت ناگهانی تولید محصولات صنعتی در آمریکا

دلار آمریکا در ایام اخیر و پس از درز اطلاعات در مورد سقوط صنایع تولیدی آمریکا با افت اندکی در ابعاد جهانی مواجه شده است. گفته می‌شود که این افت شدید در بخش صنعتی آمریکا، یادآور دوران پاندمی کروناست. به‌رغم کاهش قابل توجه تولیدات صنعتی در آمریکا، بخش مسکن این کشور وضعیت نسبتا مطلوبی داشته و در دو ماه گذشته میزان سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های مسکن به میزان 2.2 درصد افزایش یافته و افت 0.9 درصدی ایام قبل را جبران کرده است.

قدرت‌نمایی مجدد دلار در برابر روپیه

کمتر از 6 ساعت از افت اندک قیمت دلار در برابر روپیه هند، پول ملی آمریکا توانست روپیه را عقب براند. حوالی بعد از ظهر سه‌شنبه، روپیه هند تمامی آنچه که امروز صبح در برابر دلار به دست آورده بود را یکجا از دست داد. در پایان ساعت کاری روز سه‌شنبه، هر دلار آمریکا به میزان 82.02 روپیه هند قیمت خورد، این میزان 0.08 درصد کمتر از قیمت دیروز دلار (81.96 روپیه) است. در یک کلام روپیه امروز صبح اندکی در برابر دلار رجز خواند و در پایان روز ضربه فنی شد. Indian Express، افت قیمت روپیه در برابر دلار را ضعیف‌ترین عملکرد در میان پول‌های جنوب شرق آسیا در برابر دلار ارزیابی کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.