فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۶۸۸۸

طالبان نفت صادر کرد؛ ویتنام طلا وارد می کند

طالبان نفت صادر کرد؛ ویتنام طلا وارد می کند

سخنگوی وزارت معادن و نفت طالبان اعلام کرد کرد: این کشور طی ۱۰ روز گذشته، ۱۵۰ هزار تن معادل ۱.۱ میلیون بشکه نفت خام از حوضه آمودریا به ارزش بیش از ۸۰ میلیون دلار را فروخته است..

به گزارش تجارت‌نیوز، سخنگوی وزارت معادن و نفت طالبان اعلام کرد کرد: این کشور طی ۱۰ روز گذشته، ۱۵۰ هزار تن معادل ۱.۱ میلیون بشکه نفت خام از حوضه آمودریا به ارزش بیش از ۸۰ میلیون دلار را فروخته است. افغانستان قبلا واردکننده نفت بوده است.

عقبگرد بیت کوین

قیمت بیت‌کوین پس از کاهش طی ۲۴ ساعت، همچنان در محدوده ۶۸ هزار ‌دلاری معامله می‌شود و عقب‌نشینی اندک قیمت بیت‌کوین باعث افت بیشتر رمز ارزها شده چرا که در حال حاضر۵۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است.

کسری بودجه روسیه

وزارت دارایی روسیه اعلام کرد کسری بودجه روسیه در ماه ژانویه تا ماه مه سال جاری میلادی به ۱۱ میلیارد دلار می‌رسد این در حالی است که درآمدهای بودجه به ۱۶۰ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال گذشته ۴۵.۵ درصد رشد داشته است.

ویتنام طلا وارد می‌کند

انتظار می‌رود ویتنام به شرکت‌ها اجازه دهد تا برای اولین‌بار در بیش از یک دهه گذشته و از سال ۲۰۱۲ طلا وارد کنند زیرا هدف آن پر کردن شکاف بین قیمت‌های داخلی و معیارهای بین‌المللی است.

کاهش قیمت طلا به نفع چین

کارشناسان صنعت طلای جهانی اعلام کردند که انتظار می‌رود چین به عنوان بزرگترین خریدار رسمی طلا پس از کاهش قیمت‌ها از بالاترین رکورد در ماه می، خرید شمش خود را از سر بگیرد.

آلمان جهان سوم می‌شود

مدیر عامل بورس آلمان می‌گوید به خاطر ناتوانی صدر اعظم این کشور، آلمان در حال تبدیل شدن به یک کشور در حال توسعه است چرا که ائتلاف دولت آلمان به رهبری شولتس در حال فراری دادن سرمایه‌گذاران بین‌المللی از این کشور است.

فقر در گرجستان

سال ۲۰۲۳ حدود ۱۱.۸ درصد از جمعیت گرجستان در فقر شدید قرار داشتند که ۳.۷ درصد کمتر از یک سال قبل است. در سال گذشته، ۹.۴ درصد از شهرنشینان و ۱۵.۶ درصد از روستاییها در گرجستان به حداقل امکانات معیشتی دسترسی نداشتند.

منبع : همشهری آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.