خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۱۸۵

امارات: ۴ شرکت بین المللی در پروژه گاز رویس سرمایه‌گذاری کردند

امارات: ۴ شرکت بین المللی در پروژه گاز رویس سرمایه‌گذاری کردند

شرکت ADNOC امارات متحده عربی قرارداد مشارکتی با چهار شرکت بزرگ انرژی در سطح بین‌الملل در پروژه گاز طبیعی مایع کم آلاینده «روویس» امضا کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وبگاه الخلیج آنلاین نوشت:‌ «شرکت بریتیش پترولیوم انگلیس، شرکت میتسوی ژاپن، شرکت شل آمریکا و توتال فرانسو هر کدام ۱۰ درصد از سهام  پروژه گاز رویس را به دست خواهند آورد».

به گفته دفتر رسانه‌ای دولت ابوظبی، غول انرژی امارات متحده عربی ADNOC نیز اکثریت سهام باقی مانده را حفظ خواهد کرد.

این پروژه شامل دو خط مایع سازی با ظرفیت تولید 4.8 میلیون تن در سال برای هر خط است و همچنین به افزایش بیش از دو برابری ظرفیت تولید گاز مایع ADNOC کمک می‌کند تا به حدود 15 میلیون تن در سال برسد و قرار است در سال 2028 شروع به کار کند.

در همین زمینه، «شیخ محمد بن زاید آل نهیان»، رئیس‌ امارات، از شرکای بین‌المللی و سرمایه‌گذاران در پروژه رویس میزبانی کرد تا به گفته خود این توافق را برکت دهد.

به گزارش خبرگزاری امارات، وام، رئیس امارات بر اهمیت این پروژه در چارچوب ابتکارات مستمر امارات برای سرمایه گذاری در پروژه‌های انرژی پاک با هدف یافتن راه‌حل هایی برای چالش‌های مشترک پیش روی بخش انرژی و تقویت همکاری خود با شرکای این بخش از نقاط مختلف جهان به گونه‌ای که در خدمت توسعه پایدار برای همه باشد، تأکید کرد.

شرکت ADNOC امارات تصمیم نهایی سرمایه گذاری را برای ساخت یک کارخانه گاز طبیعی مایع در شهر صنعتی Ruwais در ژوئن گذشته گرفت.

پروژه ال ان جی Ruwais که در حال حاضر در شهر صنعتی رویس در منطقه الظفره در امارات ابوظبی در حال توسعه است، قرار است اولین تاسیسات صادرات گاز طبیعی مایع باشد که با انرژی پاک در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا کار می‌کند. این مرکز از جدیدترین تکنیک‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی برای کاهش انتشار و افزایش بهره وری عملیاتی استفاده می‌کند.

این پروژه همچنین شامل دو خط مایع سازی گاز طبیعی است که هر کدام با ظرفیت تولید ۴.۸ میلیون تن در سال و مجموع ظرفیت تولید ۹.۶ میلیون تن در سال است.

این پروژه به افزایش بیش از دو برابری ظرفیت تولید گاز طبیعی مایع ADNOC در امارات کمک می‌کند تا به حدود 15 میلیون تن در سال برسد و همچنین از تلاش‌های مداوم این شرکت برای گسترش سبد تجاری بین المللی خود در زمینه مایعات کم کربن حمایت می‌کند.

منبع : شفقنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.