فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۸۵۱۱

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

«او بعدی است»؛ برنامه توانمندسازی کارآفرینان زن حوزه خلیج فارس

«او بعدی است»؛ برنامه توانمندسازی کارآفرینان زن حوزه خلیج فارس

برنامه حمایتی جهانی She's next، متعهد به گسترش فرصت‌ها برای کسب‌وکارهای زنان است. این گزارش به معرفی برندگان نوآور از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس (منطقه GCC) پرداخته است.

به گزارش تجارت نیوز،

She's Next یک برنامه حمایتی جهانی است که متعهد به گسترش فرصت‌ها برای کسب‌وکارهای کوچک تحت مالکیت زنان از طریق تأمین مالی، آموزش و کوچینگ است. از دیدگاه این برنامه، هیچ کمبودی برای زنان کارآفرین ماهر وجود ندارد. هدف آن کشف این زنان و حمایت از مسیر کارآفرینی آنهاست.

برندگان در هر کشور این شانس را دارند که 50 هزار دلار کمک مالی، یک برنامه راهنمایی انحصاری و عضویت رایگان در انجمن AWS Connected دریافت کنند، جایی که می‌توانند با محتوا و آموزش‌های درخواستی درگیر شوند و اعتبارات رایگان AWS و موارد دیگر را دریافت کنند. متقاضیان همچنین این شانس را دارند که جایزه مردمی 10 هزار دلاری را که با رأی عمومی تعیین می‌شود، از آن خود کنند.

مالک کمپین «او بعدی است» کیست؟

ویزا (Visa) که در پرداخت‌های دیجیتال مشهور است، از طریق کمپین «او بعدی است»، مأموریت دارد فرصت‌های اقتصادی را برای مشاغل تحت مالکیت زنان افزایش دهد و رشد فراگیر را تقویت کند.

از سال 2020، ویزا حدود سه میلیون دلار برای تأمین مالی بیش از 250 مورد کمک‌هزینه و فرصت کوچینگ برای زنان صاحب مشاغل کوچک از طریق برنامه She’s Next اختصاص داده است. برندگان یک کمک‌هزینه 50 هزار دلاری با آموزش سفارشی و کمک فنی برای بهبود کسب‌وکار و مهارت‌های دیجیتال خود دریافت می‌کنند.

این گزارش بر اساس اطلاعات منتشرشده در وب‌سایت اکونومی‌میدل‌ایست، در ادامه کارآفرینان نوآوری را که برندگان She’s Next در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بودند، مورد توجه قرار می‌دهد.

قطر

مایا حبیب بنیان‌گذار آشپزخانه «بی‌گناه» در قطر است؛ آشپزخانه‌ای که به تولید محصولات پخته‌شده بدون گلوتن و حداقل میزان فراوری اختصاص دارد. «بازار نه‌تنها در قطر بلکه در جهان پر از محصولات فوق فراوری‌شده است. ما در آشپزخانه بی‌گناه تلاش می‌کنیم آن را تغییر دهیم.»

20230926_1695749869-295

برای حبیب، مقام آوردن در مسابقه She’s Next در زمان مناسب رخ داد. این کمک مالی به او اجازه داد ظرفیت تولید را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و در تسهیلات خود سرمایه‌گذاری کند. آنها همچنین اخیراً توافق‌نامه‌ای را برای واگذاری آشپزخانه در عربستان سعودی امضا کرده‌اند.

کویت

یسر المطوع و یاسمین الکندری، بنیان‌گذاران و مدیران عامل SEEDS Co، یک شرکت پیشرو در زمینه پایداری هستند که مشاوره، آموزش و کارگاه‌های آموزشی متمرکز بر ساختمان‌های سبز و پایداری محیط‌زیستی ارائه می‌دهد. «ما به اهمیت سازگاری ساختمان‌ها با محیط زیست و تحقق سه رکن پایداری جامعه، اقتصاد و محیط زیست به طور همزمان پی بردیم.»

الکندری می‌گوید: «ما این اصل را در کویت ندیده‌ایم یا چیز زیادی در مورد آن نشنیده‌ایم.» این امر آنها را بر آن داشت تا یک پلتفرم آنلاین راه‌اندازی کنند تا کارشناسان پایداری و نهادهایی را که محصولات و خدمات ساختمان سبز را به مشتریان بالقوه در کویت ارائه می‌دهند، در یک جا جمع کنند. پس از سه سال و نیم، شرکت SEEDS مدل کسب‌وکار خود را تغییر داد و اکنون در مورد ساختمان‌های سبز و پایداری مشاوره می‌دهد.

1531758

شرکت SEEDS در حال حاضر مشغول یک پروژه پایدار بزرگ در ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی کویت است. المطوع می‌گوید: «ما در پروژه‌های مختلف با شرکت‌های محلی همکاری می‌کنیم و یک پروژه کلیدی را در منطقه تبوک عربستان سعودی پیاده‌سازی کرده‌ایم.»

عربستان سعودی

زمانی که عالیه الغبین PTWay را تأسیس کرد، هیچ چارچوب استخدامی برای کارگران پاره‌وقت در عربستان سعودی وجود نداشت. امروزه پلتفرم PTWay میزبان بیش از 2 هزار و 800 شرکت فعال و حدود 300 هزار جویای کار پاره‌وقت و فریلنس است.

الغبین در مورد برنده شدن در کمپین «او بعدی است» توضیح می‌دهد: «بخشی از ابتکار عمل او بعدی است و برنده شدن در این کمپین، تأثیر زیادی بر حرفه من گذاشته و اعتمادبه‌نفس و میزان دیده شدن مرا افزایش داده است.»

VisaGrandWinnerPostKSAARABjpg

«به عنوان یک زن شاغل و کارآفرین، مردم شروع به پیوند نام من با کار کردند. همچنین منجر به ابراز علاقه وزارتخانه برای همکاری با PTWay شد. ما با یک بانک محلی که علاقه‌مند به تأمین مالی پروژه‌های ماست، همکاری کرده‌ایم و سرمایه‌گذاری را از یک صندوق برای حمایت از پروژه جدیدمان، PayWay، تضمین کرده‌ایم.»

عمان

یاسمین العلوی در طول تحصیل در رشته MBA در توکیو تحت تأثیر فراوانی غذاهای تازه در ژاپن قرار گرفت. پس از بازگشت به عمان، او متوجه کمبود گزینه‌های غذایی سالم در آنجا شد.

این شکاف یاسمین را بر آن داشت تا وبلاگ غذای سالم خود را راه‌اندازی کند که جامعه‌ای از افراد مشتاق به خرید محصولات او را جذب کرد. این تلاش در نهایت به Sprout، یک کافه محبوب مواد غذایی بهداشتی تبدیل شد.

winners-shes-next-oman-ar-800x450

«ابتکار She’s Next یک تقویت قابل توجه برای کسب‌وکار ما بود. ما پول جایزه را دوباره در عملیات خود سرمایه‌گذاری کردیم. یک کارشناس بازاریابی استخدام کردیم که با کمپین‌های هدفمند دیده شدن، برند ما را ارتقا داد.» او با نگاه به آینده، قصد دارد دو مکان دیگر نیز افتتاح کند، در دیگر مناطق GCC امتیازدهی کند و خدمات پذیرایی شرکتی آنها را گسترش دهد.

بحرین

عایده المدیفع، برنده She’s Next در بحرین و بنیان‌گذار Early Riser، گرانولا و کره مغزیجات سالم تولید می‌کند.

AIDA-AL-MUDAIFA-EARLY-RISER-FOUNDER-_1-1

شرکت در کمپین She’s Next سود زیادی برای کسب‌وکار المدیفع داشت. «اگر آن پول جایزه را دریافت نکرده بودم، باید از سرمایه شخصی خود استفاده می‌کردم و احتمالاً وام می‌گرفتم. با این حال، پول نقد واقعاً ما را قادر ساخت تا عملیات خود را به‌آرامی گسترش دهیم، اتوماسیون را پیاده‌سازی کنیم و حتی به سایر خرده‌فروشان منشعب شویم.»

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اقتصاد جهان بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.