فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۸۴۴۵۹

تجارت‌نیوز تاثیرات انتخابات بر سیاست‌های اقلیمی لهستان را بررسی می‌کند:

آیا دولت جدید لهستان می‌تواند تغییرات اقلیمی را مهار کند؟

آیا دولت جدید لهستان می‌تواند تغییرات اقلیمی را مهار کند؟

پیروزی احزاب مخالف در انتخابات لهستان تأثیرات مهمی بر سیاست های این کشور در مواجهه با تغییرات اقلیمی خواهد داشت. این احزاب متعهد به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، انتخابات اخیر لهستان، که منجر به پیروزی احزاب مخالف شد، به عنوان یک پیروزی برای دموکراسی و اقدام در راستای کاهش تغییرات اقلیمی جشن گرفته می‌شود. فعالان اقلیمی نقش مهمی در این پیروزی ایفا کردند و اکنون انتظار می‌رود که دولت جدید اقدامات و سیاست های اقلیمی جدی‌تری را اتخاذ کند.

حزب راستگرای قانون و عدالت (PiS) که هشت سال بر لهستان حکومت می‌کرد، در انتخابات اخیر شکست خورد. احزاب مخالف، متشکل از دونالد تاسک، رهبر «ائتلاف مدنی»، بزرگترین حزب مخالف و نخست‌وزیر سابق لهستان و رئیس سابق شورای اروپا همراه با راست‌میانه «راه سوم» و «چپ» اکنون در مسیر تشکیل دولت جدید تا پایان دسامبر هستند.

تأثیر پیروزی این احزاب بر سیاست های اقلیمی

به گزارش یورونیوز ، پیروزی این احزاب نوید گسترش سریع انرژی‌های تجدیدپذیر، بهبود حقوق بشر و موضع بلندپروازانه در قبال سیاست های اقلیمی اتحادیه اروپا را می‌دهد. زغال سنگ 80 درصد از ترکیب انرژی لهستان را تشکیل می‌دهد، بنابراین امید است که این تغییر سیاسی منجر به حذف زودتر آن شود.

دولت جدید لهستان متعهد به کاهش وابستگی کشور به زغال سنگ است. این دولت قصد دارد با سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر، این کار را انجام دهد.

فعالان اقلیمی نقش مهمی در پیروزی انتخابات اخیر ایفا کردند. آنها ماه ها برای بسیج رای دهندگان، به ویژه زنان، کمپین کردند. این کمپین ها بر اهمیت اقدام اقلیمی برای آینده لهستان تاکید داشتند.

ویکتوریا می‌گوید: «در هشت سال گذشته، سیاست‌های اقلیمی ما عملاً متوقف شده بود. حتی قبل از توافق پاریس ، اهداف اقلیمی موضوع مهمی در لهستان نبود. فعال در زمینه اقلیم در لهستان کار آسانی نبوده است. سال‌هاست که ما طومار می‌نویسیم و اعتراضات را سازماندهی می‌کنیم. اما به طور واقع بینانه، ما می‌دانستیم که هیچ کاری معنادار در سطح سیاسی انجام نخواهد شد. ما می‌دانستیم که شانس‌هایمان بسیار کم است. اما بدون توجه به شرایط به این مبارزه متعهد بودیم. و اکنون، همه چیز متفاوت است.»

دومینیکا می‌گوید: «تنها وعده اقلیمی ما از دولت این بود که تا سال 2049 به استفاده از زغال‌سنگ ادامه خواهیم داد. بنابراین همه سیاست‌های ما تاکنون کاملاً از واقعیت جدا شده‌اند.»

لهستان خواستار اولویت دادن به انتقال عادلانه از زغال سنگ شد

دولت جدید لهستان با چالش‌های زیادی از جمله نحوه رسیدگی به اتکای کشور به زغال سنگ روبرو خواهد بود. فعالان اقلیم خواستار یک انتقال عادلانه از زغال سنگ هستند که منافع کارگران معدن زغال سنگ را نیز در نظر بگیرد.

زغال سنگ توسط قانون و عدالت به عنوان طلای سیاه لهستانی معرفی شده بود، اما دومینیکا بر ناهماهنگی بین این لفاظی و واقعیت تاکید می‌کند.

وی می‌گوید: «بیش از ده معدن در حال تعطیل شدن هستند زیرا زغال سنگ از نظر اقتصادی بسیار ناکارآمد شده است. هیچ کس مسئولیت این روند را بر عهده نمی‌گیرد و مردم بدون هیچ حمایت سیاسی از خودشان عقب مانده‌اند.»

وی در ادامه بیان کرد: گروه‌های مختلفی در میان معدن‌کاران زغال‌سنگ وجود دارند که نگرش‌های متفاوتی نسبت به اقدامات اقلیمی دارند. اما بسیاری از آنها خواهان یک انتقال درست و برنامه‌ریزی شده هستند.

نقش فعالان اقلیمی در پیروزی انتخابات

فعالان آب و هوا نقش مهمی در پیروزی احزاب مخالف در انتخابات لهستان ایفا کردند. این فعالان ماه ها برای بسیج رای دهندگان، به ویژه زنان، کمپین کردند.

این کمپین ها بر اهمیت اقدام اقلیمی برای آینده لهستان تاکید داشتند. آنها به مردم نشان دادند که اقدامات اقلیمی نه تنها برای محیط زیست، بلکه برای اقتصاد و سلامت مردم نیز مهم هستند. با این حال، پیروزی اخیر این احزاب امید به آینده ای سبزتر برای لهستان را زنده می کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.