کد مطلب: ۸۹۱۱۰۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کاهش ۵۰ درصدی مدت زمان سفر با کشتی برقی سوئدی

کاهش ۵۰ درصدی مدت زمان سفر با کشتی برقی سوئدی

کشتی هیدروفویل برقی جدید شرکت سوئدی Candela، با سرعت و کارایی بالا، می‌تواند تحول مهمی در حمل‌ونقل عمومی آبی ایجاد کند. این کشتی برقی با فناوری پیشرفته می‌تواند زمان سفر را به نصف کاهش دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بسیاری از شهرهای سراسر جهان، حمل‌ونقل عمومی پاک و کارآمد را راهی حیاتی برای کاهش انتشار کربن خود می‌دانند. برای شهرهای دارای آبراه، کشتی با فناوری پیشرفته سوئد می‌تواند به زودی استاندارد جدیدی ایجاد کند.

کشتی جدید P-12 کاندلا، سازنده قایق‌های برقی، با استفاده از فناوری پیشرفته هیدروفویل، سرعت و برد بیشتری را نسبت به سایر کشتی‌های مسافربری برقی ارائه می‌دهد.

کشتی برقی سریع و کم‌مصرف‌

به گزارش یورونیوز، این کشتی می‌تواند با سرعت 30 گره در ساعت (56 کیلومتر در ساعت) حرکت کند و تا 30 مسافر را حمل کند. این سرعت بسیار سریع‌تر از سایر کشتی‌های مسافربری برقی است.

فناوری هیدروفویل با قرار دادن بال‌های فیبر کربنی زیر کشتی، آن را از آب خارج می‌کند و باعث کاهش کشش می‌شود. این امر به کشتی اجازه می‌دهد با مصرف انرژی کمتری حرکت کند.

کاندلا می‌گوید: «فناوری کشتی P-12 در مقایسه با کشتی‌های دیزلی که در حال حاضر مسافران را در استکهلم جابه‌جا می‌کند، تا 95 درصد انتشار کربن را کاهش می‌دهد.»

این کشتی همچنین از محدودیت سرعت 12 گره در استکهلم معاف است، زیرا هیچ موجی از خود به جای نمی‌گذارد. . امواجی که توسط جابجایی قایق در آب ایجاد می‌شود که با سرعت افزایش می‌یابد و می‌تواند کشتی‌های دیگر را گرفتار کند یا منجر به فرسایش خط ساحلی شود.

کشتی P-12 هنوز در حال آزمایش است، اما قرار است در جولای سال آینده بین حومه استکهلم اکرو و مرکز شهر به عنوان بخشی از یک پروژه آزمایشی 9 ماهه وارد خدمت شود.

این کشتی زمان سفر از اکرو با وسایل نقلیه عمومی معمولی را از 55 دقیقه به 25 دقیقه کاهش می‌دهد.

از کشتی‌های برقی در کدام شهرها می‌توان استفاده کرد؟

کاندلا امیدوار است که شهرهای دیگر نیز از این فناوری استفاده کنند. این شرکت در حال مذاکره با شهرهایی مانند سانفرانسیسکو، نیویورک و ونیز برای خرید کشتی‌های هیدروفویل برقی است.

گوستاو همینگ، نایب رئیس هیئت اجرایی منطقه‌ای در استکهلم، می‌گوید: که پایتخت سوئد در کشتی است.

وی در ادامه بیان کرد: جاه طلبی برای منطقه استکهلم، گسترش حمل‌ونقل عمومی بر روی آب است، زیرا ما فکر می‌کنیم که این یکی از کلیدهای جذاب‌تر کردن حمل‌ونقل عمومی است.

در سال 2022 حدود 6.2 میلیون سفر با قایق حمل‌ونقل عمومی در منطقه استکهلم انجام شد. در حالی که ترافیک قایق‌ها بخش کوچکی از کل سیستم حمل‌ونقل عمومی باقی مانده است، اما سریع‌ترین رشد حمل‌ونقل عمومی پس از همه‌گیری کرونا است.

همینگ که در یک روز سرد پاییزی به آب‌های آزاد استکهلم نگاه می‌کند، می‌گوید: «جاده‌های ما شلوغ هستند و ساخت راه‌های جدید بسیار پرهزینه و سازگار با محیط‌زیست نیست. اما اینجا ما زیرساخت‌های سنتی خود را داریم و هیچ ترافیکی روی آب وجود ندارد.»

چشم‌انداز آینده برای کشتی‌های هیدروفویل برقی

استفاده از هیدروفویل‌ها برای بالا بردن یک کشتی از آب برای کاهش کشش جدید نیست. طراحان کشتی بیش از یک قرن است که این فناوری را آزمایش کرده‌اند، اما هزینه‌ها و مسائل نگهداری مانع از پذیرش گسترده آن شده است.

با این حال، مواد فیبر کربن سبک وزن جدید شاهد بازگشت این فناوری در قایقرانی منحصر به فرد بود. با موتورهای الکتریکی کارآمد و هزینه‌های بالا برای سوخت‌های سنتی، در بخش حمل‌ونقل عمومی نیز تولدی دوباره پیدا کرده است.

صنعت دریایی تغییر می‌کند؟

صنعت دریایی برای تغییر آماده است. در سطح جهانی، چندین کشتی مسافربری هیدروفویل برقی در دست طراحی یا به طور فعال در حال توسعه هستند. در انگلیس، Artemis Technologies برنامه‌های خود را برای یک کشتی هیدروفویل کاملاً برقی برای فعالیت در ایرلند شمالی بین بلفاست و نزدیک بنگور، در اوایل سال آینده اعلام کرده است.

البته، برای اینکه این فناوری به طور کامل مؤثر باشد، زیرساخت‌های عمومی نیز باید با آن سازگار شوند. این امر شامل توسعه ایستگاه‌های شارژ باتری برای کشتی‌ها و ایجاد مسیرهای آبی ایمن برای هیدروفویل‌ها است.

با این حال، پتانسیل این فناوری برای تغییر حمل‌ونقل عمومی آبی بسیار زیاد است. کشتی‌های هیدروفویل برقی سریع‌تر، پاک‌تر و کارآمدتر هستند و می‌توانند نقش مهمی در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ایفا کنند.

رابین کوک از آژانس حمل‌ونقل سوئد می‌گوید: «صنعت دریایی برای تغییر آماده است، به‌ویژه برای ارتباطات در مسافت‌های کوتاه.»

وی تاکید کرد که زیرساخت‌های عمومی باید با آخرین تحولات همگام باشند و حتی از طریق مشوق‌ها این امر را تشویق کنند.

یک بخش مهم برقی‌سازی زمانی است که کشتی‌ها از طریق منبع تغذیه خشکی به بنادر متصل می‌شوند و در اینجا بنادر نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که زیرساخت‌ها برای این اتصالات وجود دارد.

با توجه به مزایای کشتی‌های هیدروفویل برقی، انتظار می‌رود که این فناوری در سال‌های آینده در حمل‌ونقل عمومی آبی نقش مهم‌تری ایفا کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.