کد مطلب: ۸۹۳۱۴۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چرا دولت آمریکا قطع درختان در جنگل‌های قدیمی را ممنوع می‌کند؟

چرا دولت آمریکا قطع درختان در جنگل‌های قدیمی را ممنوع می‌کند؟

جو بایدن قصد دارد در سال 2025 قطع درختان در جنگل‌های قدیمی آمریکا را ممنوع کند. هدف بایدن محافظت از میلیون‌ها درخت قدیمی است که در ذخیره کربن بهتر هستند، اما نتیجه آن به انتخابات 2024 بستگی دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، دولت جو بایدن پیشنهاد جدیدی را با هدف ممنوعیت قطع درختان در جنگل‌های قدیمی اعلام کرد، اقدامی برای محافظت از میلیون‌ها درخت که نقش کلیدی در مبارزه با بحران اقلیمی دارند.

این پیشنهاد از فرمان اجرایی امضا شده توسط رئیس‌جمهور در روز زمین در سال 2022 است که به خدمات جنگلی آمریکا و اداره مدیریت زمین دستور داد تا فهرستی از بیشه‌های جنگلی قدیمی و بالغ را انجام دهند و همچنین سیاست‌هایی را برای محافظت از آنها ایجاد کنند.

به نقل از گاردین، وزیر کشاورزی آمریکا، تام ویلساک می‌گوید: «ما فکر می‌کنیم این به ما امکان می‌دهد به طور موثر و استراتژیک به بزرگترین تهدیدهایی که با رشد قدیمی مواجه هستند، پاسخ دهیم. در پایان، نه تنها از جنگل‌ها، بلکه از فرهنگ و میراث مرتبط با جنگل‌ها نیز محافظت می‌کند.»

نظارت سازمان جنگل‌داری آمریکا بر 193 میلیون هکتار

سازمان جنگل‌داری آمریکا بر 193 میلیون هکتار جنگل و علفزار نظارت دارد که 144 میلیون آن جنگل است. در فهرستی که پس از فرمان اجرایی بایدن انجام شد، آژانس دریافت که اکثریت قریب به اتفاق جنگل‌هایی که بر آن نظارت دارد، یعنی حدود 80 درصد، جنگل‌های قدیمی یا بالغ هستند. بیش از 32 میلیون هکتار جنگل قدیمی و 80 میلیون هکتار جنگل بالغ در زمین فدرال یافت.

دفتر مدیریت زمین، جنگل‌های قدیمی را به عنوان جنگل‌هایی با درختانی تعریف می‌کند که در مراحل بعدی توسعه توده هستند، که معمولاً به معنای حداقل 120 سال رشد بسته به گونه است. به عنوان مثال، سکویاهای غول پیکر در کالیفرنیا، درختانی کهنسال هستند. در همین حال، جنگل های بالغ درختانی دارند که بلافاصله قبل از رشد پیر در مرحله توسعه هستند.

لزوم ممنوعیت صریح قطع درختان قدیمی

مدت‌هاست که مدافعان محیط زیست، دولت بایدن را تحت فشار قرار داده‌اند تا صریحاً قطع درختان جنگل‌های قدیمی و بالغ را ممنوع کند. درختانی که در مرحله رشد پیری خود هستند، می‌توانند کربن بیشتری نسبت به درختان جوان ذخیره کنند، و آنها را به یک راه حل طبیعی برای مبارزه با بحران اقلیمی تبدیل می‌کند.

در سال 2022، کمی قبل از اینکه بایدن دستور اجرایی خود را اعلام کند، گروهی متشکل از 130 دانشمند نامه‌ای به بایدن نوشتند و از ممنوعیت قطع درختان در جنگل های قدیمی حمایت کردند.

در این نامه آمده است: جنگل‌های مسن‌تر بیشترین پتانسیل ذخیره‌سازی کربن را در زمین فراهم می‌کنند، با جنگل‌های بالغ و درختان بزرگ‌تر، بیشترین انباشت کربن جنگل را در چند دهه‌ی حیاتی آینده فراهم می‌کنند. هر چند که آسیب‌پذیر هستند و نمی‌توانند این عملکردهای حیاتی را انجام دهند.

این ممنوعیت در اوایل سال 2025 اجرایی خواهد شد و به سازمان جنگل‌داری فرصت می‌دهد تا قوانینی را نهایی کند که از جنگل های قدیمی در برابر قطع درخت محافظت می‌کند. از آنجایی که تحت یک فرمان اجرایی قرار دارد، وجود آن به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2024 بستگی دارد و مدافعان را نگران آسیب پذیری حمایت‌ها در برابر جو سیاسی کشور می‌کند.

صنعت چوب چه می‌خواهد؟

اما آژانس‌های فدرال نیز تحت فشار صنعت چوب بوده‌اند که استدلال می‌کند که قطع درختان فعالیت اقتصادی ایجاد می‌کند و به مبارزه با آتش‌سوزی‌های جنگلی کمک می‌کند. این پیشنهاد بر بیشتر جنگل‌های قدیمی تمرکز دارد و جنگل‌های بالغ را همچنان در برابر قطع درختان آسیب‌پذیر می‌کند، که یک حد وسط بین محیط‌بانان و صنعت چوب است.

کریس وود، رئیس شرکت Trout Unlimited و یکی از مقامات سابق سازمان جنگل‌داری آمریکا می‌گوید: «که این سیاست گامی در جهت درست است. این اولین باری است که سازمان جنگل‌بانی می‌گوید سیاست ملی خود محافظت از رشد قدیمی است.»

سایر مدافعان تاکید می‌کنند که این تنها گام اول بایدن برای اجرای دستور اجرایی خود است.

با این پیشنهاد، دولت بایدن گام مهمی در جهت محافظت از جنگل‌های قدیمی آمریکا و مقابله با بحران اقلیمی برمی‌دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.