کد مطلب: ۸۷۱۵۸۴

تعطیلی دولت بایدن در راه است؟

تعطیلی دولت بایدن در راه است؟

میتو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ابراز نگرانی از احتمالی دولت ایالات متحده گفت که این وزارتخانه برای مدیریت امور خود در صورت احتمال تعطیلی، برنامه‌ریزی می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز، میلر چهارشنبه گفت که وزارت خارجه آمریکا نگران است که کنگره لوایح مربوط به جلوگیری از تعطیلی دولت را تصویب نکند و این وزارتخانه برای چنین وضعیتی (تعطیلی دولت) برنامه‌ریزی می‌کند.

در صورتی که تا ۳۰ سپتامبر (هشتم مهر) بودجه دولت فدرال تصویب نشود، بخش‌هایی دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تعطیل خواهد شد. در چنین شرایطی، این چهارمین بار در یک دهه اخیر خواهد بود که بخش‌هایی از دولت آمریکا تعطیل می‌شود.

مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل جمهوریخواهان قرار دارد، قصد دارد بودجه درخواستی دولت بایدن را کاهش دهد اما به نظر نمی‌رسد که خواسته‌های آنها به قانون تبدیل شود و صرفا موجب خواهد شد که از روز یکشنبه آینده بخشی از دولت آمریکا تعطیل شود.

تعطیلی دولت بایدن باعث می‌شود که صدها هزار کارمند دولت فدرال به مرخصی اجباری فرستاده شوند و همچین شمار زیادی از خدمات دولت از جمله انتشار آمار مربوط به کمک‌های غذایی متوقف خواهد شد.

سنا روز سه‌شنبه لایحه‌ای برای جلوگیری از تعطیلی دولت تا ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) تصویب کرد تا فرصت برای مذاکره بیشتر در مورد بودجه دولت فراهم شود. اما کوین مک‌کارتی رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از ورود این لایحه به مجلس نمایندگان جلوگیری و دولت را به تعطیلی نزدیک‌تر کرد.

بایدن: تعطیلی دولت آمریکا فعالیت‌های علمی و بهداشتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد

به نقل از رویترز، بایدن چهارشنبه شب پس از دیدار با گروهی از مشاوران علمی و فناوری در سان فرانسیسکو اظهار کرد: اگر دولت تعطیل شود بسیاری از فعالیت‌های حیاتی، علوم و بهداشتی از تحقیقات در مورد سرطان گرفته تا امنیت غذایی تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به جمهوری‌خواهان کنگره گفت: مردم آمریکا از دوستان جمهوری‌خواه ما در کنگره می‌خواهند که کار خود را انجام داده و بودجه دولت را تامین کنند.

بایدن یکشنبه نیز از «جمهوری‌خواهان افراطی» خواست گام‌های فوری برای جلوگیری از تعطیلی دولت بردارند.

وی گفت که طبق توافقی که ماه می میان سران جمهوریخواه کنگره و دولت قرار شد اولویت‌های امنیت ملی و مسائل مهم داخلی تامین شده و از سوی دیگر در مدت ۱۰ سال آینده یک تریلیون دلار از کسری بودجه دولت کاهش پیدا کند.

تام ویلساک وزیر کشاورزی آمریکا هم هشدار داد که تعطیلی دولت کمک‌های غذایی به حدود هفت میلیون کودک و زن کم‌درآمد را تهدید خواهد کرد.

در صورتی که تا ۳۰ سپتامبر (هشتم مهر) بودجه دولت فدرال تصویب نشود، بخش‌هایی دولت بایدن تعطیل خواهد شد. مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل جمهوری‌خواهان قرار دارد، قصد دارد بودجه درخواستی دولت بایدن را کاهش دهد اما به نظر نمی‌رسد که خواسته‌های آنها به قانون تبدیل شود و صرفا موجب خواهد شد که از روز یکشنبه آینده بخشی از دولت آمریکا تعطیل شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.