کد مطلب: ۸۹۲۴۱۲

در یک نظرسنجی محبوبیت ترامپ بیشتر از بایدن شد

در یک نظرسنجی محبوبیت ترامپ بیشتر از بایدن شد

طبق آخرین نظرسنجی انجام شده، «دونالد ترامپ»، نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا با ۴۷ درصد شانس پیروزی از جو بایدن که ۴۳ درصد شانس پیروزی دارد، پیش است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق آخرین نظرسنجی انجام شده، «دونالد ترامپ»، نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا با ۴۷ درصد شانس پیروزی از جو بایدن که ۴۳ درصد شانس پیروزی دارد، پیش است.

نتایج نظرسنجی ملی انجام شده دقیقا یک روز پس از آن که رئیس‌جمهور آمریکا در مراسمی در کالیفرنیا ترامپ را «نفرت‌انگیز» توصیف کرده بود، منتشر شد و نشان داد که دونالد ترامپ در نظرسنجی ملی انتخابات ریاست‌جمهوری از جو بایدن جلو افتاده است.

طبق نظرسنجی «وال استریت ژورنال»، محبوبیت بایدن به کمترین میزان در دوره ریاست‌جمهوری وی رسیده است. یافته‌ای که به طور گسترده با سایر مطالعات اخیر در باب کاهش محبوبیت بایدن همخوانی داشته و نگرانی محافل دموکرات را در آمریکا برانگیخته است.

طبق نظرسنجی جدید، ترامپ با چهار امتیاز از بایدن پیشی گرفته است و در جایگاه بهتری نسبت به وی قرار دارد. این نتیجه در حالی منتشر می‌شود که با وجود آنکه بایدن تمایل خود را برای نامزدی دور دوم ریاست‌جمهوری ابراز کرده، بسیاری از اعضای حزب دموکرات مایل هستند که او را از حضور در این دوره از انتخابات کنار بگذارند.

از سوی دیگر ترس از سن وی، در حالی که ۸۱ سالگی رئیس‌جمهور می‌شود و در پایان دوره دوم ریاست‌جمهوری ۸۶ ساله خواهد بود، رای‌دهندگان را برای انتخاب مجدد وی نگران می‌کند. علاوه بر این، کیفرخواست «هانتر بایدن» پسر وی به دلیل ۹ فقره اتهام مالیاتی، موانع بیشتری را بر سر مسیر انتخاب مجدد بایدن قرار می‌دهد.

در عین حال ترامپ در زمان انتخابات ۷۸ ساله و با چهار پرونده جنایی همزمان مواجه است. بایدن در جریان صحبت‌های انتخاباتی خود در کالیفرنیا، عدم اقدام ترامپ در زمان حمله طرفدارانش به کنگره آمریکا را نفرت‌انگیز خواند.

وی همچنین به مصاحبه هفته گذشته ترامپ با فاکس نیوز اشاره کرد که در آن علنا عنوان کرده بود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری از قدرت خود برای انتقام گرفتن از رقیبان سیاسی‌اش از جمله بایدن استفاده می‌کند و برای یک روز هم که شده تبدیل به فردی «دیکتاتور» خواهد شد.

بایدن یک قدم از اظهارات پیشین خود فراتر رفت و در جریان این سخنرانی با اظهاراتی مبنی بر پیروزی قطعی در انتخابات سال ۲۰۲۴ مدعی شد که حدس می‌زند ترامپ حتی در مراسم تحلیف بعدی ریاست‌جمهوری‌ وی هم حاضر نخواهد شد.

وال‌استریت ژورنال در جریان نظرسنجی انجام شده به این موضوع اشاره کرده که گرچه دموکرات‌ها اکنون از بایدن ناراضی هستند و تمایلی به حمایت از وی ندارند، با این حال در صورت حضورش در انتخابات از او حمایت خواهند کرد، به خصوص اگر ترامپ نامزد قطعی حزب جمهوری‌خواه آمریکا باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.