کد مطلب: ۱۲

فرم خوداظهاری دریافت یارانه‌ ۲۰ روز مانده به پایان سال توزیع می‌شود

فرم خوداظهاری دریافت یارانه‌ 20 روز مانده به پایان سال توزیع می‌شود

فرم خوداظهاری یارانه در 20 روز باقیمانده از سال جاری توزیع می‌شود و اگر متقاضیان فرم‌ها را صادقانه پر نکنند تا سه برابر جریمه می‌شوند.

به گزارش تجارت نيوز وزير امور اقتصاد و دارايي گفت: اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها از ابتداي فروردين‌ماه و يا ارديبهشت‌ماه آينده انجام مي شود. همچنين در 20 روز باقيمانده به پايان سال، فرم خوداظهاري دريافت يارانه نقدي توزيع مي‌شود و يارانه نقدي در فاز دوم تنها به افراد نيازمند داده مي‌شود.

علي طيب‌نيا، وزير امور اقتصاد و دارايي عصر دوشنبه در حاشيه نشست شوراي گفت‌وگو در جمع خبرنگاران از شيب ملايم افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي از ابتداي سال آينده خبر داد و گفت: با تشکيل کارگروهي تخصصي در حال برنامه‌ريزي براي قيمت حامل‌هاي انرژي و تعديل آن هستيم.

او ادامه داد: قطعا در قيمت حامل‌هاي انرژي تجديدنظر شده و افزايش قيمت‌ها ملايم بوده تا از هرگونه فشار بر اقتصاد کشور و مصرف‌کنندگان خودداري شود.

طيب‌نيا با بيان اين که واقعي شدن قيمت‌ها به طور تدريجي در چند سال انجام مي‌شود، خاطرنشان کرد: البته شيب افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي مختلف متفاوت است و حامل‌هاي انرژي مرتبط با بخش توليد با شيب ملايم‌تري افزايش قيمت را شاهد هستند.

وزير امور اقتصاد و دارايي هم‌چنين درباره اجراي فاز دوم هدفمندسازي يارانه‌ها با تاکيد بر اين که فاز دوم از ابتداي فروردين‌ماه و يا ابتداي ارديبهشت‌ماه آغاز مي‌شود، خاطرنشان کرد: براساس بودجه سال 93، پرداخت يارانه تنها به افراد نيازمند انجام مي‌شود و افراد متقاضي دريافت يارانه با فرم‌هاي خود اظهاري که در روزهاي آينده توزيع مي‌شود، اعلام مي‌کنند که متقاضي دريافت يارانه هستند يا نه.

به گفته وي، ارائه فرم خوداظهاري در 20 روز باقيمانده از سال جاري توزيع مي‌شود و اگر متقاضيان فرم‌ها را صادقانه پر نکنند تا سه برابر جريمه مي‌شوند.

طيب‌نيا درباره طرح وصول مطالبات بانکي بيان کرد: برخي که داراي بدهي معوقه به بانک‌ها هستند، دچار زيان شده‌اند به همين دليل اين افراد از آن‌جايي که به صورت غيرارادي دچار مشکل شده‌اند افراد خوش حساب در نظر گرفته مي‌شوند.

وزير امور اقتصاد و دارايي با تاکيد بر اين که دولت با اين افراد همراهي مي‌کند، بيان کرد: اين فعالان اقتصادي مي‌توانند پس از بازسازي بنگاه‌هاي خود بدهي‌شان را به شبکه بانکي پرداخت کنند.

به گفته او، بخش ديگر از بدهکاران بانکي با وجود داشتن توان مالي، ترجيح مي‌دهند که بدهي خود را به بانک‌ها پرداخت نکنند و دولت از تمام ابزارهاي خود براي وصول اين مطالبات استفاده مي‌کند.

طيب‌نيا در ادامه با اشاره به اين که بورس ايران در خاورميانه شرايط خوبي در سال جاري داشته است، تصريح کرد: شاخص بورس از ابتداي سال 92 حدود 120 درصد افزايش يافته و اين نشانگر اين است که توليد در حال خروج از رکود و سودآوري بنگاه‌هاي اقتصادي است.

وي با بيان اين که تغييرات در قيمت خوراک پتروشيمي‌ها در بورس گذراست، تصريح کرد: اين التهابات موقت است همانطور که شاهد هستيم شاخص بورس مجددا از زير 80 هزار به بالاي 80 هزار ارتقا پيدا کرده است.

وزير امور اقتصاد و دارايي با تاکيد بر اين که دولت به دنبال افزايش شاخص بورس نيست، گفت: به جاي افزايش شاخص بورس، حجم بازار بايد توسعه پيدا کرده تا بنگاه‌هاي مالي بتوانند تامين مالي بلند مدت خود را از طريق بازار اوليه در بورس انجام دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.