خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۱۳۲۱۶۳

ضوابط اجرایی استهلاک دارایی‌ها از سوی سازمان مالیاتی اعلام شد

ضوابط اجرایی استهلاک دارایی‌ها از سوی سازمان مالیاتی اعلام شد

بر اساس بخشنامه جدید سازمان مالیاتی، ماده ۱۹ اصلاحی بخش مقررات و ضوابط اجرایی دارایی‌های استهلاک‌پذیر ابلاغ شد.

به گزارش تجارت‌نیوز؛ در بخشنامه جدید رئیس سازمان مالیاتی، ماده 19 اصلاحی بخش مقررات و ضوابط اجرایی دارایی‌های استهلاک‌پذیر (موضوع ماده 149 قانون مالیات‌های مستقیم) ابلاغ شد.

بر اساس ماده 19 اصلاحی موسسات مجاز هستند که دارایی‌های استهلاک‌پذیر خود را بیش از مدت و یا با نرخی کمتر از نرخ‌های مندرج در جدول مربوطه مستهلک نمایند. مشروط به اینکه فهرست دارایی­‌های مربوط و نحوه استهلاک آنها را تا پایان انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه عملکرد سال تحصیل دارایی و یا در اولین سال استفاده از مقررات و ضوابط این مجموعه به اداره امور مالیاتی ذیربط اعلام نماید.

تبصره: حکم این ماده برای دوره معافیت یا محاسبه مالیات با نرخ صفر جاری نخواهد بود.

ضمنا در راستای مصوبه مذکور خاطرنشان می‌سازد، موسسات می­‌توانند در اولین سال استفاده از مقررات و ضوابط اجرایی دارایی‌­های استهلاک‌پذیر، دارایی‌­های تحصیل و خریداری شده قبل از سال 1395 خود را با رعایت مفاد مقررات ماده 19 اصلاحی یاد شده و تبصره آن، بیش از مدت و یا با نرخی کمتر از نرخ­‌های مقرر در جدول استهلاکات مالیاتی، مستهلک نمایند.

در بخشنامه تقوی‌نژاد آمده است، متن ماده 19 اصلاحی بخش مقررات و ضوابط اجرایی دارایی‌­های استهلاک­‌پذیر (موضوع ماده 149 قانون مالیات‌­های مستقیم اصلاحی مصوب 31/04/1394) که بنا به پیشنهاد شماره 1306/200 مورخ 04/02/1396 سازمان متبوع و طی نامه شماره 16267 مورخ 04/02/1396 دفتر وزارتی، به شرح ذیل به تصویب وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی رسیده است، جهت اجرا ابلاغ می‌­گردد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.