خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۱۴۱۹۷۶

رئیس سازمان امور مالیاتی:

از تولید حمایت می‌کنیم

از تولید حمایت می‌کنیم

حمایت از تولید سرلوحه اقدامات سازمان است و استفاده از تسهیلات ومشوق‌های قانونی در ایجاد رونق اقتصادی، مورد توجه جدی ماست.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رسانه مالیاتی، نشست شورای هم‌اندیشی دولت و بخش خصوصی استان زنجان، با حضور استاندار، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور، معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی، نمایندگان مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی، معاونین و مدیران کل سازمان امور مالیاتی کشور و همچنین نمایندگان بخش خصوصی، اعضای اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی و نمایندگان اصناف این استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، تنی چند از نمایندگان بخش خصوصی و فعالان اقتصادی استان در خصوص عمده‌ترین مسائل و مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی، صنوف و اتحادیه‌ها در این استان مطالبی را مطرح کرده و خواستار تعامل سازنده نظام مالیاتی با این بخش‌ها شدند.

اسدالله درویش امیری، استاندار زنجان نیز ضمن خیرمقدم به رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور و هیات همراه، از تلاش و رویکرد جدید سازمان در تعامل با مردم و حمایت از بخش تولید و صادرات قدردانی کرد.

وی از تلاش مدیر و کارکنان اداره‌کل امور مالیاتی استان زنجان در تامین بخش مهمی از درآمدهای ملی و استانی تشکر و خواستار پشتیبانی جدی‌تر نظام مالیاتی از بخش تولید، به‌ منظور ایجاد رونق اقتصادی و رفع دغدغه‌های مورد نظر فعالان اقتصادی استان شد.

در ادامه این نشست، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه مهم‌ترین سیاست سازمان، تعامل با مودیان مالیاتی است، گفت: در حال حاضر مبارزه با فرار مالیاتی و افزایش عدالت مالیاتی در اولویت برنامه‌های نظام مالیاتی قرار دارد و رشد مالیات‌ها نیز از محل بسط منابع جدید، گسترش چتر مالیاتی و شناسایی مودیان جدید تامین خواهد شد.

تقوی‌نژاد، با بیان اینکه دریافت مالیات باید عادلانه و منصفانه باشد، تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی به هیچ عنوان بنا ندارد تا با بی‌عدالتی و فشار بر مودیان موجود یا افزایش نرخ مالیات‌ها، رشد درآمدهای مالیاتی را جبران کند.

وی اظهار داشت: تعامل با مودیان و اعتماد به مردم در دستور کار ماست و توافق سال گذشته سازمان با اصناف کشور به‌خوبی نشان داد که هر جا به مردم اعتماد کرده‌ایم، پاسخ مناسبی گرفته‌ایم و مردم متقابلا به ما اعتماد کرده‌اند.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: بر مبنای توافق سال گذشته و بر اساس خوداظهاری مودیان مالیاتی، بدون دخالت مامورین مالیاتی تعداد بالغ‌بر یک‌میلیون و 200 هزار فقره برگ قطعی مالیات رسیدگی، صادر و ابلاغ گردید.

وی در ادامه به اقدامات مهم سازمان امور مالیاتی کشور در مبارزه با فرار مالیاتی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با بررسی اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی مودیان مالیاتی و همچنین بهره‌گیری از سامانه معاملات مودیان، اقدامات موثری در جهت شناسایی و تشکیل پرونده برای مودیان جدید مالیاتی صورت گرفته است.

تقوی نژاد افزود: با ایجاد پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی و تقویت و افزایش سیستم‌های واحدیابی مکانیزه، روند مبارزه با فرار مالیاتی سرعت یافته و در سال 95 و با تکیه بر اطلاعات این پایگاه، در حدود 300 هزار مودی مالیاتی جدید شناسایی و مالیات حقه از آنان اخذ شده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به ایجاد دفتر مبارزه با پول‌شویی و فرار مالیاتی در سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: با رصد و بررسی تراکنش‌های سنگین و مشکوک بانکی، در سال گذشته حدود 3300 میلیارد تومان از محل کشف و شناسایی تراکنش‌های مشکوک بانکی مالیات وصول شده است.

وی با بیان اینکه مودیان مالیاتی شریک ما در تامین درآمدهای مالیاتی هستند، خاطرنشان کرد: باید با مردم با انصاف و عدالت برخورد کنیم و تنها در این صورت است که مالیات با رضایت مردم و عادلانه اخذ خواهد شد.

تقوی نژاد، در ادامه به اقدامات متعدد سازمان امور مالیاتی کشور در راستای خدمت‌رسانی هر چه مطلوب‌تر به مودیان اشاره کرد و گفت: کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها در هیات های حل اختلاف مالیاتی از 500 روز(در سال 94) به حدود 200 روز (در سال 95) و همچنین تسریع در رسیدگی‌ها در شورای عالی مالیاتی با اولویت پرونده‌های بزرگ ازجمله این اقدامات اثربخش است.

وی همچنین استرداد مالیات و عوارض ارزش‌افزوده صادرکنندگان از محل منابع متمرکز به‌منظور تسریع در امر صادرات و استرداد صادرکنندگان و کمک به بهبود تراز تجاری کشور را از دیگر اقدامات مهم سازمان برای خدمت‌رسانی به مودیان مالیاتی قلمداد کرد و گفت: در سال 1395، بالغ بر 1300 میلیون تومان مالیات و عوارض ارزش‌افزوده به صادرکنندگان مسترد شده است.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در بخشی از سخنان خود به تسهیلات و مشوق‌های قانونی در جهت حمایت از تولید و بهبود فضای کسب‌وکار اشاره کرد و گفت: ماده 132 اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم، مشوق‌های خوبی را برای فعالان بخش تولید و صادرات و همچنین اشتغال، سرمایه‌گذاری و گردشگری در نظر گرفته است.

تقوی‌نژاد با اشاره به تفویض اختیار بخشودگی جرائم قابل‌بخشش مالیاتی به مدیران کل و روسای امور مالیاتی در سراسر کشور، خواستار استفاده موثر مسئولان مالیاتی استان از این تسهیلات گردید و عنوان داشت: تقسیط پلکانی بدهی مالیاتی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و همچنین تقسیط مالیات عملکرد سال 95 از جمله مواردی است که موجبات تکریم و رضایت مودیان را فراهم خواهد کرد.

وی از حذف شیوه علی الرأس از نظام مالیاتی به منظور جلوگیری از اعمال سلیقه ماموران مالیاتی خبر داد و گفت: با اجرای نظام مالیات الکترونیک، مجموعه متعددی از خدمات الکترونیکی به مودیان ارائه و بسیاری از فرایندهای مالیاتی تسهیل خواهد شد.

تقوی‌نژاد در خاتمه سخنان خود در جمع نمایندگان بخش خصوصی و فعالان اقتصادی استان زنجان، از تشکیل کمیته‌ای به منظور بررسی و حل‌وفصل مشکلات مالیاتی مودیان این استان خبر داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.