کد مطلب: ۱۴۹۷۰۷

سرفصل‌های اقتصادی سخنان رئیس‌جمهوری در مراسم تحلیف

سرفصل‌های اقتصادی سخنان رئیس‌جمهوری در مراسم تحلیف

حسن روحانی روز شنبه به عنوان هفتمین رئیس‌جمهور ایران در مجلس شورای اسلامی سوگند یاد کرد.

روز شنبه، ۱۴ مرداد ماه حسن روحانی به عنوان هتفمین رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران در دوازدهمین دوره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در مجلس شورای اسلامی سوگند یاد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، حسن روحانی در این مراسم سخنانی را ایراد کرد که سرفصل‌های اقتصادی آن به شرح زیر است:

توفیقاتی همچون استقلال کشور، امنیت بی‌نظیر، اقتدار نیروهای مسلح و توسعه توان دفاعی نفوذ قابل توجه در قلوب مردم منطقه حاصل پایداری ما در سیاست حمایت از مظلوم و هزینه دادن در راه آن بوده و همچنین ارتقای موقعیت کشور در نظام بین‌المللی نتیجه پیروزی از اصول حکمت،عزت و مصلحت در سیاست خارجی بوده است.

باید به هوش باشیم که حفظ این دستاوردهای مستلزم برخورداری اقتصادی قوی، پویا و اثرگذار در عرصه جهانی منوط به پیشرفت تکنولوژی در کشور است.

در 40 سال گذشته پیشرفت و سرمایه‌گذاری‌های بسیاری انجام شده و بهبودهای زیادی در زندگی مردم ایجاد شده است و فاصله فقیر و غنی به طور معناداری کم شده است.

همچنین استانداردهای آموزش و بهداشت نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا در سطح بهتری قرار دارد.

بازگشت ثبات اقتصادی به بازارهای مختلف به ویژه بازار ارز، کاهش نررخ تورم به تورم تک‌رقمی، رشد اقتصادی از رشد منفی به رشد کم‌سابقه دورقمی در سال گذشته و دستیابی به اشتغال سالانه بیش از 600 هزار شغل از دستاوردهای دولت یازدهم است.

همچنین افزایش تولید بیش از یک میلیون بشکه نفت در روز و بازپس‌گیری سهم ایران در بازار جهانی و جهش بزرگ در تولید گاز و تکمیل زنجیره ارزش افزوده نفت در کشور دستاورد دیگر دولت یازدهم است.

در حوزه رفاه و تامین اجتماعی نیز گام‌های بزرگی در جهت حمایت از قشرهای کم‌درآمد برداشته شده است و با اجرای طرح بیمه همگانی امروز همه ایرانیان تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفته‌اند. از سوی دیگر پس از اجرای طرح سلامت سهم پرداختی از سوی مردم در هزینه‌های درمانی کاهش چشمگیری یافته است.

در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تحولات بزرگی در زیرساخت‌ها به وجود آمده است به گونه‌ای که دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت و اطلاعات بهنگام از طریق فضای مجازی بیش از 10 برابر شده که این دسترسی نقش مهمی در توسعه کسب‌وکارهای مرتبط نیز ایفا کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.