خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۱۴۹۹۳۴

مترجمی فیس‌بوک با هوش مصنوعی

مترجمی فیس‌بوک با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی متن‌های کاربران فیس‌بوک را ترجمه می‌کند.

فیس‌بوک هرروز حدود ۴.۵ میلیارد عبارت را به ‌صورت خودکار برای کاربرانش ترجمه می‌کند و از چند روز قبل، تمامی فرآیندهای مرتبط با ترجمه عبارات در این شبکه‌ اجتماعی، با استفاده از شبکه‌های عصبی انجام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، غول شبکه‌های اجتماعی دنیا پیش از این برای ارائه‌ خدمات ترجمه از مدل‌های ساده‌تر مبتنی بر ترجمه‌ ماشینی استفاده می‌کرد، اما حالا سیستم ترجمه‌ این پلتفرم اجتماعی به روش‌های پیشرفته‌تری تغییر کرده است.

شرکت فیس‌بوک در رابطه با این موضوع، پستی در وبلاگ خود منتشر کرده که در بخشی از متن این پست، این‌گونه توضیح داده شده است: «ارائه‌ی ترجمه دقیق، پایدار و بی‌نقص و با دقت بسیار بالا برای دو میلیارد کاربر شبکه‌ اجتماعی فیس‌بوک، فرآیندی بسیار سخت است و بدین منظور ما باید متن کامل، اشتباهات، کلمات محاوره‌ای، اختصارات و … را در نظر بگیریم».

بزرگ‌ترین تفاوت بین سیستم‌ قدیمی و سیستم جدید، توجه به فاصله است. درحالی‌که در سیستم ترجمه‌ مبتنی بر عبارت، جملات به‌صورت کلمه به کلمه یا بر اساس عبارات بسیار کوتاه ترجمه می‌شوند. روش شبکه‌ عصبی، کل جمله‌ها را به‌صورت هم‌زمان برای انجام ترجمه مدنظر قرار می‌دهد. شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک این روش جدید را با استفاده از نوعی یادگیری ماشینی موسوم به LSTM آماده کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.