کد مطلب: ۱۹۷۷۲۳

رسیدگی مجتمع قضایی ویژه جرایم رایانه‌ای به امور استارت‌آپ‌ها

رسیدگی مجتمع قضایی ویژه جرایم رایانه‌ای به امور استارت‌آپ‌ها

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه درباره موانع حقوقی بر سر راه استارتاپ‌ها گفت: ما مجتمع ویژه ای برای رسیدگی به جرایم رایانه‌ای داریم و در آنجا پرونده‌های این‌چنینی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست نخبگانی فناوری اطلاعات در قوه قضاییه با بیان این مطلب، اضافه کرد: هر استارتاپی باید قوانین کشور را رعایت کند. در صورت عدم رعایت قوانین در این مجتمع به پرونده‌اش رسیدگی می‌شود و در این مجتمع قضات با مفاهیم فناوری اطلاعات آشنایی دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شهریاری گفت: البته قوانین ما با حرکت کندی جلو می‌رود و نباید توقع داشت احکام صادره صددرصد مورد قبول استارت‌آپ‌ها باشد. استارت‌آپ‌ها باید توقعات‌شان را در اختیار ما قرار دهند و خودشان با تشکیل انجمن‌هایی پیشنهادهای مدونی را در اختیار ما بگذارند تا ما در مسیر تسریع قوانین حرکت کنیم.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: ما وعده نمی‌دهیم اما تلاش می‌کنیم تا مشکلات آنها حل شود.

وی ادامه داد: قوه قضاییه معاونتی به نام معاونت حقوقی دارد که مسئولیت تدوین لوایح را بر عهده دارد. حالا بدوا باید مشکلات به ما ارایه شود و در کنار آن پیشنهادها هم داده شود تا ما برای حل آن‌ها تلاش کنیم.

شهریاری در پاسخ به این سوال که ناجا هم یک اطلس جرم دارد و آیا با شما موازی کاری می‌شود یا خیر، گفت: پلیس اطلاعاتش مربوط به حوزه کاری خودش است و ما هم حوزه کاری خودمان را داریم.

وی افزود: حوزه کاری ما پرونده‌هایی است که تشکیل می‌شود و موجب صدور حکم می‌شود و جغرافیای احکام در دست قوه قضاییه است.

شهریاری گفت: ناجا ضابط قوه قضاییه است و بعضا موارد اتهامی را تا بخشی می‌دانند و به مواردی که به صدور حکم منجر شده است دسترسی ندارند. می‌شود گفت جرایم مشهود را در اختیار دارند و الا از احکام حقوقی اصلا اطلاع ندارند.

وی درباره موضوع حریم خصوصی و تدوین لوایح مربوط به آن گفت: تعریف موضوع حریم خصوصی در جاهای مختلف دنیا با مشکل مواجه است.

شهریاری افزود: برای مثال ماشین حریم خصوصی نیست، البته به معنای آن هم نیست که اگر حریم خصوصی بود نمی‌توان به آن ورود کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.