خبر مهم:

کد مطلب: ۲۰

«صندوق تثبیت ریالی» تاسیس می‌شود

«صندوق تثبیت ریالی» تاسیس می‌شود

معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی از تاسیس “صندوق تثبیت ریالی” با استفاده از منابع سازمان بورس و سایر نهادهای مالی در آینده نزدیک خبر داد.

شاپور محمدي، هدف از تاسيس اين صندوق را تثبيت بيشتر بازار سرمايه عنوان کرد و افزود: ساز و کار راه اندازي اين صندوق در معاونت اقتصادي وزارت اقتصاد با همکاري سازمان بورس در حال بررسي است.

وي گفت: عملکرد "صندوق تثبيت ريالي" ، مشابه عمليات بازار گرداني خواهد بود و مزايايي براي صندوق مشابه با بازار گردانان، در کشورهاي ديگر در نظر گرفته خواهد شد.

محمدي در مورد نحوه عملکرد اين صندوق اظهار داشت: اين صندوق در شرايطي که نياز به حمايت از سهامداران خرد در بورس احساس شود، وارد عرصه شده و با خريد بخشي از سهام آنها، موجب افزايش قدرت نقدشوندگي بازار مي شود.

معاون اقتصادي وزارت امور اقتصادي و دارايي در بخش ديگري از سخنان خود، همچنين از آغاز اجراي برنامه هايي در راستاي حمايت از حقوق سهامداران خرد در "ريز ساختار"هاي بازار خبر داد که به حمايت از حقوق سهامداران منجر خواهد شد.

" ريزساختار"هاي بازار از جمله مکانيزم هاي موثر در حوزه بورس و اوراق بهادار است .

محمدي در ادامه با بيان اينکه ابزار "اختيار تبعي" در خصوص برخي سهام شرکت ها در بورس فعال است، افزود: با گسترش اين ابزار، حمايت از حقوق سهامداران مي تواند به شکل قوي تري انجام پذيرد که سازمان بورس هم اين سياست را به منظور تثبيت بيشتر بازار دنبال مي کند.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص نحوه تعيين نرخ خوراک صنايع پتروشيمي نيز گفت: با پي گيري هاي به عمل آمده، به احتمال خيلي زياد، قيمت خوراک در سطح مناسب تري قرار خواهد گرفت و شرکت هاي پتروشيمي وضعيت بهتري پيدا خواهند کرد.

محمدي تصريح کرد: ايراد شوراي نگهبان قانون اساسي به مصوبه مجلس در خصوص قيمت گذاري خوراک پتروشيمي، به احتمال قوي منجر به اصلاح مجدد نرخ آن خواهد شد.

وي گفت: باتوجه به اينکه افزايش قيمت خوراک، موجب بيش واکنش بازار شده، لازم است محاسبات سودآوري شرکت ها دوباره انجام شود که در اين صورت خواهيم ديد، سودآوري شرکت ها مناسب تر از وضعيتي است که در حال حاضر از سوي سرمايه گذاران تصور مي شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.