کد مطلب: ۲۱۵۳۸۸

اندونزی حساب‌های کاربری غیراخلاقی را فیلتر کرد

اندونزی حساب‌های کاربری غیراخلاقی را فیلتر کرد

اندونزی بسیاری از صفحات مجازی شبکه اجتماعی Tumblr که حاوی مطالب و تصاویر مستهجن و غیراخلاقی بودند را مسدود و بلاک کرد.

مقامات ارتباطات و فناوری کشور اندونزی روز دوشنبه، مسدودسازی و بلاک کردن بسیاری از صفحات مجازی در شبکه اجتماعی tumblr را آغاز کردند. آنها علت این کار را انتشار مطالب و تصاویر نامناسب، مستهجن و غیراخلاقی اعلام کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مقامات و مسئولان مربوطه در این باره تشریح کرده‌اند که وزارت ارتباطات و فناوری اندونزی در اواخر ماه گذشته، فوریه سال جاری ۲۰۱۸ میلادی، در نامه‌ای به مقامات اجرایی این کشور دستور داده و خواستار حذف، مسدودسازی و فیلترینگ برخی از وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌هایی که در این شبکه اجتماعی به انتشار مطالب و تصاویر غیراخلاقی اقدام می‌کنند، شده بود.

دست‌اندرکاران و مسئولان اجرایی نیز عرض ۴۸ ساعت گذشته، نامه و دستور مذکور را اجرا کرده و تمامی این صفحات مشکل‌ساز را فیلتر و مسدود کرده‌اند.

نور ایزا - سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اندونزی - عنوان کرد: ما دست کم ۳۶۰ اکانت و حساب کاربری در شبکه اجتماعی tumblr را کشف و ثبت کرده‌ایم که حاوی تصاویر هم‌جنس‌گرایانه، هنجارشکنانه و غیراخلاقی بوده است.

وی افزود: بلافصله بعد از ردیابی و حصول اطمینان از صحت این مسائل، طبق قوانین و دستور وزارت مربوطه، آن‌ها را مسدود و فیلتر کردیم.

البته این نخستین‌باری نیست که اندونزی فیلترینگ هوشمند را در شبکه اجتماعی tumblr انجام می‌دهد بلکه در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز بسیاری از صفحات مجازی حاوی مسائل جنسی و غیراخلاقی در این کشور از دسترس کاربران خارج شدند.

در گذشته نیز ، صفحات خاصی در سایر شبکه‌های اجتماعی نظیر یوتیوب و ویمو در این کشور جنوب شرق آسیایی تحت فیلترینگ هوشمند قرار گرفته بودند.

شبکه اجتماعی تامبلر ( Tumblr) یک پلت‌فرم میکروبلاگینگ و وب‌گاه ارائه‌دهنده خدمات شبکه اجتماعی است که توسط شرکت تامبلر راه‌اندازی شده و اداره می‌شود.

ویژگی اصلی آن، آسانی در استفاده و داشتن امکانات متفاوت برای کاربرانش است تا بتوانند در قالب‌های مختلف مطالب کوتاه خود را بیان کنند.

منبع: وب سایت زد دی نت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.