فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۳۰۹۸۳۵

سامانه نیما مدیریت می‌شود

سامانه نیما مدیریت می‌شود

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین گفت: سامانه نیما مدیریت می‌شود و گروه خودرو و لوازم خانگی امکان استفاده از ارز دولتی نیما را ندارند.

حمیدرضا فولادگر در این جلسه گفت: با وضع تحریم‌های جدید می‌توان تهدید را به فرصت تبدیل کرد و یکی از راه‌حل‌های کنونی کشور حل مشکل نرخ ارز است.

به گزارش تجارت‌نیوز، اما در این جلسه تولید کنندگان بااشاره به مشکلات وموانع موجود در تولید داخلی می‌گویند اگر دولت به همین وضع ادامه دهد تولید فلج خواهد شد.

عضو اتاق بازرگانی قزوین گفت: ارز دولتی خیلی کم وارد بازار می‌شود و نیما از مدار گروه تولید خارج شده و به دلالان پیوسته است.

ماشااللهی گفت: سه هفته است که از نیما یورو نمی‌توانیم بگیریم.

مهدی عبدیان, نماینده صادر کنندگان استان بیان کرد: اگر جلوی کارت‌های اجاره‌ای بازرگانی گرفته نشود صادرکننده به تاریخ خواهد پیوست.

نماینده خانه صنعت و معدن هم در شورای گفتگو اعلام کرد: 7ماه از سال گذشته و قانونی مصوب شد که ربا از بانک‌ها برداشته شود اما بانک‌ها با تعداد بخشنامه های مختلف و غیر قانونی اجازه نمی دهند که تولید کنندگان بدهکار طبق قانون بدهی خود را بدهند.

به گفته احمد معابی ؛ ساختار و سیستم بانکی هماهنگ نیست و باید دولت و نمایندگان استان آن را پیگیر باشند تا در اجرا تولید کنندگان را دچار آسیب نکند.

وی افزود: قانون حمایت از تولید کننده و کسب و کار اجرا نمی‌شود و تولید کننده نمی تواند منتظر آیین نامه‌ها باشد.

منبع:‌ صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.