کد مطلب: ۳۱۶۳۷۶

هجمه‌های توئیتری علیه شریعتمداری!/شائبه‌هایی که در مورد وزیر مستعفی مطرح است

هجمه‌های توئیتری علیه شریعتمداری!/شائبه‌هایی که در مورد وزیر مستعفی مطرح است

بررسی اظهارات کاربران نشان می‌دهد که آنها به مدرک تحصیلی شریعتمداری، عملکرد نامناسب وی در وزارت صمت و نامربوط بودن سابقه وی به فعالیت‌های وزارت کار انتقاد کرده‌اند. 

معرفی محمد شریعتمداری به عنوان وزیر کار از سوی رئیس‌جمهور، باعث انتقاد و حتی تعجب بسیاری از کارشناسان شده است. چرا که کارنامه وی در وزارت صمت چندان موفقیت‌آمیز نبود.

به گزارش تجارت‌نیوز، قرار است امروز بعدازظهر نمایندگان مردم در مورد انتخاب شریعتمداری به عنوان وزیر کار تصمیم‌گیری کنند. بررسی فضای مجازی حاکی از شکل‌گیری موجی علیه گزینه معرفی شده برای وزارت کار هستند. پیش از این همزمان با استقبال بخش خصوصی از رفتن شریعتمداری از وزارت صنعت،معدن و تجارت، تعدادی از فعالان اقتصادی حضور شریعتمداری در وزارت کار را خطرناک عنوان کرده‌اند. از سوی دیگر ناامیدی کارگران از کارآیی داشتن شریعتمداری در وزارت کار و مناسب نبودن سابقه شریعتمداری برای وزارت کار نیز در روزهای اخیر مطرح شد.

بررسی نوشته‌های کاربران توئیتر نیز نشان می‌دهد که آنها به مدرک تحصیلی شریعتمداری، عملکرد نامناسب وی در وزارت صمت و نامربوط بودن سابقه وی به فعالیت‌های وزارت کار انتقاد کرده‌اند.

کاربری با نام امیر در توئیتر می‌نویسد: در سال آخر دولت یازدهم با تصویب دولت، تنظیم بازار هم به ستاد تنظیم بازار یعنی محمد شریعتمداری واگذار شد. لذا مسئولیت مستقیم وضعیت اقتصادی کشور و سقوط ارزش پول ملی هم شریعتمداری است.

این کاربر با اشاره به خبری با عنوان «کاهش اختیارات در تنظیم بازار، سیف گوش به فرمان شریعتمداری شد» می‌نویسد: بعد از انتشار این خبر چه فشاری برای کشف منبع ارز آوردند و چه تلاش‌هایی کردند؟!

اما فرد دیگری به مدرک تحصیلی شریعتمداری اشاره کرده و توئیت می‌کند: کمتر کسی یادش می‌آید که وقتی محمد شریعتمداری برای وزارت بازرگانی در سال 76 معرفی شد، فوق‌دیپلم الکترونیک داشت! خیلی هم ناپلئونی رای آورد. حالا هم قحط‌ الرجاله و از 80 میلیون جمعیت وزیر پیشنهادی کار همونیه که چهار روز قبل قرار بود به سبب عملکرد ضعیفش در صمت استیضاح بشه!

فرد دیگری به نام امیر به مدرک تحصیلی محمد شریعتمداری که در مجلس توزیع شده اشاره کرده و می‌گوید: پس از 20 سال کاردانی الکترونیک، ارشد مدیریت شروع کرده! سال 82 برای دکتری به کدام کشور و دانشگاه رفته؟ چطور 15 سال در دانشگاه بوده؟

این کاربر در توئیت دیگری می‌نویسد: راستی‌آزمایی مدرک تحصیلی محمد شریعتمداری قطعا او را در کنار کردان و سید مهدی هاشمی قرار می‌دهد. مدرک تحصیلی شریعتمداری را مورد راستی‌آزمایی قرار دهید، بعید هست به بیشتر از فوق‌دیپلم برسید.

کاربری به نام فرزاد نیز با اشاره به عملکرد نه چندان مثبت وی در وزارت صمت می‌نویسد: اگه محمد شریعتمداری خوب بود و عملکرد خوب و قابل دفاعی داشت که تو وزارت صمت می‌ماند!

کاربری به نام مهدی نیز با طرح سوال‌هایی از رئیس‌جمهور می‎‌گوید: محمد شریعتمداری چگونه نزد عالیجناب دکتر روحانی محبوب شد، آنهم بدون تخصص؟ او که ابتدا امر معاون اجرایی بی‌میز و صندلی بود، چگونه توانست یکه‌تازی کند؟ یارانش در فضای مجازی التماس می‌کردند که حداقل یک وزارتخانه بی‌وزیر را به او بسپارند. اما جایگاهی نداشت جز معاون اجرایی!

فرد دیگری به نام هادی به ظنز در حساب توئیتر خود می‌نویسد: محمد شریعتمداری سهمیه کیه که نمیشه از کابینه بیرونش کرد؟!

کاربری به نام منوچهر نیز می‌نویسد: رفتن محمد شریعتمداری به وزارت کار نه تنها گره‌ای از بحران‌های بیکاری، فقر و صندوق‌های بازنشستگی باز نخواهد کرد، بلکه به حجم مشکلات ناشی از وجود شرکت‌های واگذار شده بابت بدهی هم خواهد افزود. شاید محسن بندپی با سابقه فعالیت اجتماعی گزینه مناسب‌‌تری باشد.

کاربری به نام مصطفی نیز به همخوانی نداشتن سابقه فعالیت شریعتمداری با وزارت کار اشاره کرده و می‌گوید: کدام یک از سوابق شریعتمداری با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی همخوانی دارد؟ یک سال عملکرد ضعیف در وزارت صمت، 20 روز سرپرستی وزارت ورزش و جوانان و هشت سال واردات بی‌سابقه در وزارت بازرگانی!

کاربری به نام شبنم نیز با مخاطب قرار دادن حسن روحانی می‌نویسد: آقای رئیس‌جمهور یکبار از استعدادهای ویژه شریعتمداری بهره‌مند شدیم برای هفت نسل کافیه، لطفا به جای رو کردن مهره‌های سوخته مراقب آدم حسابی‌های کابینه باشین!

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.