خبر مهم:

کد مطلب: ۴۳۵۲۰۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حداقل حقوق کارمندان دولت در سال ۹۹ چقدر است؟

حداقل حقوق کارمندان دولت در سال 99 چقدر است؟

براساس بودجه سال آینده حقوق کارکنان دولت 15 درصد افزایش می‌یابد و به نسبت مدت کارکرد و حکـم حقـوقی بازنشسـتگان متناسـب سنوات خدمت قابل قبول، نباید از دو میلیون و 800 هزار تومان کمتر باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،متن بودجه سال 1399 کل کشور که در کمیسیون تلفیق مجلس با حکم حکومتی رهبری تصویب و برای تایید شورای نگهبان ارسال شده، منتشر شد. این اولین بار است که لایحه بودجه با استناد به اصل ۸۵ قانون اساسی، مستقیما از کمیسیون تلفیق به شورای نگهبان می‌رود.

بودجه سال 1399 کل کشور از حیث منابع و مصارف بیش از 2017 هزار میلیارد تومان بوده که سهم بودجه عمومی دولت 640.7 هزار میلیارد تومان و سهم بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت بیش از 1435.9 هزار میلیارد تومان است.

در بودجه سال آینده مصوب شده است که دولت حقوق کارکنان خود را 15 درصد افزایش دهد و مجموع مبلغ مندرج درحکم کارگزینی (براي کارکنان رسـمی و پیمـانی) و قـرارداد ماهانـه (بـراي کارکنان قرارداد کارمعین و کار مشخص) به نسبت مدت کارکرد و حکـم حقـوقی بازنشسـتگان متناسـب سنوات خدمت قابل قبول، نباید از دو میلیون و 800 هزار تومان کمتر باشد.

همچنین سقف معافیت مالیاتی در سال 99 به صورت سالانه 36 میلیون تومان تعیین شده است.

نـرخ مالیـات بـر کـل درآمـد کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایاي فوق‌العاده و کارانه مازاد بر مبلغ مذکور تا یک و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه 10 درصد، نسبت به مازاد یک و نیم برابر تا دو‌ و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه 15 درصد، نسبت به مازاد دو ونیم برابر تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه 20 درصد و نسبت به مازاد چهار برابر مشمول مالیات 25 درصد می‌شوند

همچنین به دولت اجازه داده شده در سـقف اعتبـار ردیـف 550 هزار رتبه‌‌بندي معلمان را متناسب با عوامل امتیازي فصل دهم قـانون مـدیریت خـدمات کشـوري بـا لحـاظ افزایش‌هاي قبلی تا پنجاه درصد همسان‌سازی کند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز اجازه دارد تا دارایی‌ها دولت را تا سقف هشت هزار میلیارد تومان مولدسازی کند و تا سقف چهار هزار میلیارد تومان از این اموال را به فروش برساند که در صورت عدم خرید از طریق مزایده، اموال موصوف به سایر طلب‌کاران بخش‌هاي خصوصی، تعاونی و عمومی غیردولتـی و پیمانکـاران داراي طلب از دستگاه‌هاي اجرائی به قیمت پایه مزایده واگذار شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.