خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۶۵۷۶۵

فروش گوشی های قاچاق در سایت‌های اینترنتی/ بازار موبایل آرام شد

فروش گوشی های قاچاق در سایت‌های اینترنتی/ بازار موبایل آرام شد

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشی تلفن همراه اعلام کرد: در حال حاضر بیشترین قاچاق کالا در بازار توسط سایت‌های فروش اینترنتی انجام می‌شود.ابراهیم درستی با بیان این مطلب در گفت و گو با تجارت نیوز اظهار داشت: موضوع قاچاق در بازار گوشی موبایل، چندین سال است که وجود دارد و هم اکنون با توجه دولت به این

010c443744ca49135df14669ae004b50_XL.jpg رئیس اتحادیه فروشندگان گوشی تلفن همراه اعلام کرد: در حال حاضر بیشترین قاچاق کالا در بازار توسط سایت‌های فروش اینترنتی انجام می‌شود.
ابراهیم درستی با بیان این مطلب در گفت و گو با تجارت نیوز اظهار داشت: موضوع قاچاق در بازار گوشی موبایل، چندین سال است که وجود دارد و هم اکنون با توجه دولت به این مقوله، شرایطی ایجاد خواهد شد تا گوشی های موبایل به صورت قانونی در راستای حمایت از مصرف کنندگان در بازار یافت شود.

وی گفت: طرح مبارزه با قاچاق تلفن همراه تنها مربوط به یک پاساژ خاص نیست، در این پاساژ 700 واحد صنفی وجود دارد که تمامی آنها متخلف نیستند و بسیاری از کسبه های این پاساژ به درستی تجارت می‌کنند.
وی افزود: : برای پیدا کردن کالای قاچاق به جای رفتن سراغ تنها واحدهای صنفی، بهتر است مسئولان سایت‌های فروش اینترنتی را رصد کنند که انبار آنها از کالای قاچاق تلفن همراه و حتی لوازم صوتی و خانگی پر است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشی تلفن همراه ادامه داد: اغلب قاچاق کالا توسط فروشگاه‌های اینترنتی انجام می‌شود، در عین حال شاهد فروش گوشی های قاچاق از طریق برخی سایت های نامعتبر اینترنتی هستیم.
وی بیان کرد: برخورد با پدیده قاچاق باید مورد استقبال فروشندگان قرار گیرد و بازار را از رکود فعلی خارج کند که ما از دوستان خواهشمندیم با مجموعه های ذیربط هماهنگ شوندو مبارزه با قاچاق از مبادی ورودی انجام پذیرد.

درستی در خصوص افزایش قیمت بعد از جمع آوری گوشی قاچاق در هفته گذشته اظهار داشت: وقتی کاری نسنجیده انجام شود باعث بروز چنین اتفاق هایی خواهد شد، اما در حال حاضر جو بازار به حالت آرام برگشته است.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از ورود گوشی های قاچاق باید محدودیت برای واردکننده برداشته شود تا افراد بتوانند به راحتی در این بازار فعالیت کنند.
درستی تاکید کرد: وارد کنندگان گوشی های موبایل باید از وزارت صنعت، مجوز فعالیت داشته باشند و هر کسی دارای این مجوز باشد مورد تایید ما هم قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: کالاهایی که دارای فاکتور خرید و تاییدیه گمرک هستند شامل کالاهای قاچاق محسوب نشده و فروشندگانی که فاکتور معتبر خرید دارند نباید نگران باشند.
70 تا 90 درصد گوشی های موجود در بازار قاچاق هستند
افشار فروتن لاریجانی رئیس اتحادیه فروشندگان سیم‌کارت، گوشی موبایل و لوازم جانبی نیز در گفت و گو با رادیو ایران در این باره اظهارداشت: شرایط بازار گوشی موبایل باید متناسب با حجم تولید داخل ، میزان تقاضا و همچنین قانونی باشد.
وی افزود: در بحث مقابله با ورود غیر قانونی کالا تعیین تعرفه و تسهیل در امر واردات قانونی است ، متأسفانه افزایش ۶۰ درصدی تعرفه واردات، بزرگ‌ترین انگیزه را برای فعالان غیرقانونی ایجاد کرد که وارد بازار تلفن همراه شوند.

فروتن در خصوص تعرفه مناسب واردات نیز بیان کرد: وضع تعرفه‌های و مالیات بر ارزش افزوده باعث شده است که کماکان قدرت رقابت از واردکننده قانونی گرفته شود. وی افزود: تعرفه پیشنهادی ما برای این کالای پرمصرف مجموعا" حدود 10 درصد می باشد.

به گفته در حال حاضر حدود 70 تا 90 درصد گوشی موبایل در سطح بازار قاچاق هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان سیم‌کارت، گوشی موبایل و لوازم جانبی با اشاره به وضعیت خدمات پس از فروش در بازار اظهار داشت: این خدمات مختص برند و نمایندگی خاص نیست و باید کلیه برند ها دارای به جهت ارائه خدمات پس از فروش نمایندگی قانونی باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.