خبر مهم:

کد مطلب: ۸۵۸۱۱۶

وام ۲۰ میلیونی مستمری بگیران چه زمانی پرداخت می‌شود؟

وام ۲۰ میلیونی مستمری بگیران چه زمانی پرداخت می‌شود؟

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در مورد پرداخت وام ۲۰ میلیونی مستمری بگیران گفت: تا اواخر هفته آینده، پرداخت مرحله جدید وام ۲۰ میلیون تومانی به مستمری‌ بگیران آغاز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وعده آغاز پرداخت وام ۲۰ میلیونی مستمری بگیران در حالی داده می‌شود که رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور می‌گوید: با این روند عده‌ای که نیازمند و حداقل‌بگیر هستند و زیر ۲۰ سال سابقه دارند نمی‌توانند وام را دریافت کنند و عده‌ای که زیر ۱۵ میلیون تومان دریافتی دارند، می‌توانند وام بگیرند.

مهلت ثبت‌نام «وام ۲۰ میلیونی» بازنشستگان سازمان تامین‌ اجتماعی درحالی جمعه هفته گذشته (۲۷ مرداد) به پایان رسید که تا اواخر هفته آینده، پرداخت مرحله جدید آغاز می‌شود.

ثبت‌نام بازنشستگان تامین‌ اجتماعی جهت دریافت «وام ۲۰ میلیونی» از ۲۱ مردادماه آغاز شده بود و ۲۷ مردادماه به پایان رسید.

تامین اجتماعی برای پرداخت این وام شروطی از جمله داشتن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر، حداکثر مستمری دریافتی ۱۵۰ میلیون ریال، دارای سن ۵۰ تا ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته است.

این درحالیست که امروز سیدهاشم موسوی- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مورد پرداخت وام به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی گفت: تا اواخر هفته آینده، پرداخت مرحله جدید وام ۲۰ میلیون تومانی به مستمری‌بگیران آغاز و از طریق سامانه متمرکز و بدون نیاز به مراجعه حضوری، به ۴۰ هزار نفر از بازنشستگان که واجد شرایط هستند، پرداخت می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به ملاک پرداخت وام بازنشستگی که برای آن حداکثر حقوق دریافتی ۱۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، می‌گوید: منابع سازمان محدود است و باید برای پرداخت تسهیلات اولویت‌بندی صورت گیرد لذا معیشت و دریافتی مستمری از جمله اولویت‌هاست.

محسن تقیانی- مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در مورد انتقادات به شرایط دریافت وام بازنشستگی اظهار کرد: منابع سازمان تأمین اجتماعی محدود است و باید برای پرداخت تسهیلات اولویت‌بندی صورت گیرد. معیشت و دریافتی مستمری از جمله اولویت‌هاست.

وی افزود: دریافت ۱۵ میلیون تومان مستمری را ملاک قرار دادیم که در جمع‌بندی‌های کارشناسی احصاء شد. بسیاری از بازنشستگان نیز حداقل بگیرند و هدف این است که این قشر نیز بتوانند از وام استفاده کند.

وی گفت: درصد بالایی از بازنشستگان مشمول دریافت وام هستند و تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد بازنشستگان خارج از محدوده هستند. تلاش‌ها بر این است که حداکثر رضایت در بین بازنشستگان ایجاد شود. سعی می‌شود در مراحل بعدی شرایط را آسان‌تر کنیم. معترضان و یا کسانی که پیشنهاد دارند می‌توانند از طریق سامانه ۱۴۲۰ نظرات خود را ارائه دهند.

شرایط وام ۲۰ میلیونی مستمری بگیران مناسب نیست

اما رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور می‌گوید: با این روند عده‌ای که نیازمند و حداقل‌بگیر هستند و زیر ۲۰ سال سابقه دارند نمی‌توانند وام را دریافت کنند و عده‌ای که زیر ۱۵ میلیون تومان دریافتی دارند، می‌توانند وام بگیرند.

صادقی با بیان اینکه مولفه‌های بازدارنده موجب ایجاد دلخوری در بین بازنشستگان شده است خاطرنشان کرد: حدود ۴ میلیون بازنشسته، مستمری‌بگیر، ازکارافتاده و بازمانده داریم که حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زیر حداقل دریافت می‌کنند و از این تعداد یک میلیون و ۲۵ هزار نفر افرادی هستند که به‌ازای حداکثر ۲۰ روز حقوق دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید از ابتدای سال رفتار واحدی اتخاذ می‌شد اذعان کرد: باید سابقه زیر ۲۰ سال برای پرداخت وام برداشته شود و ملاک وضعیت زندگی افراد را با تحقیق سطحی انجام دهند. همچنین باید وام را برای حقوق‌های تا سقف ۲۰ میلیون تومان پرداخت کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.