فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۰۲۶

چرا علی طیب‌نیا مشاور عالی دولت شد؟

چرا علی طیب‌نیا مشاور عالی دولت شد؟

پذیرش حکم مشاور عالی توسط علی طیب نیا به معنای ماندن در دولت با یک جایگاه در خور بوده است.

به گزارش تجارت نیوز،

علی قلهکی نوشت:

علی طیب نیا که از روزهایِ اولِ دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، جمیعِ محافل و کارشناسان اذعان داشتند که معاون اول دولت چهاردهم خواهد شد، در نهایت حکم مشاورِ عالی رئیس دولت را اخذ کرد.

۱. چهارشنبه دو هفته قبل بود که "مسعود پزشکیان" با چند گزینه برای معاون اولی بابت هماهنگی‌هایِ نهایی خدمت یکی از مقامات رسید.

یکی از گزینه‌ها و شاید گزینه اصلی "طیب نیا" بود که در نهایت، با توجه به شرایط خاصِ کشور، توقعات بالا رفته از جایگاه معاونت اول و با توصیه‌ی اکیدِ دو روز بعد محمد خاتمی، جمع بندیِ طیب‌نیا بر این شد که مدتی در کنارِ گود، کمک به حال رئیس دولت باشد. 

۲. معاون اولی به مانند تجربه‌ای که جهانگیری ۸ سال آن را لمس کرد، به هیچ کاری نمی آید! معاونِ اولی راهگشایِ کار دولت بوده و به نوعی "شبه‌نخست وزیر" است که حداقل اختیارِ ۷ وزارت خانه کلیدی را دارا باشد تا بتواند پاسخگوی وضعیت اقتصادی _ صنعتی کشور شود؛ چیزی که مخبر با آن پشتوانه‌ی حاکمیتی نیز از آن بی بهره بود.

۳. در دولت فعلی، زمانی معاونتِ اقتصادی معنا و مفهوم پیدا می‌کند که حدود اختیارات و دخل و تصرفِ عارف (معاون اول) و ظریف (معاون راهبردی) در دولت مشخص باشد. طبیعی‌‌ست در چنین شرایطی پذیرفتن معاونتِ اقتصادی معنا و مفهمومی نیز نداشته باشد.

۴. پذیرش حکم مشاور عالی هم به معنای ماندن در دولت با یک جایگاه در خور بوده و هم استندبای سالهای آینده برای ترمیم کابینه!

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.