فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۴۵۸۰۹

قاضی‌زاده هاشمی، نامزد انتخابات تشریح کرد:

تعریف اقدامات ضربتی برای مسائلی مثل تورم و بیکاری

تعریف اقدامات ضربتی برای مسائلی مثل تورم و بیکاری

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ با بیان این که وقت جراحی های بزرگ رسیده است، گفت: هر دولتی که روی کار می‌آید باید برنامه ضربتی برای مسائلی مثل تورم، بیکاری و بهبود وضع مسکن داشته باشد اما اقدامات اصلاحی میان‌مدت و بلندمدت نیز باید طراحی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی در اولیه برنامه تبلیغی نامزدهای ریاست‌جمهوری که بعد از ظهر امروز از شبکه یک سیما پخش شد، نظرها و برنامه‌های خود را تشریح کرد. گزیده‌هایی از سخنان او را در ادامه می‌خوانید.

-امروز ما شاهد وجود دو طبقه در کشور هستیم. یک طبقه اشراف مرفه و ضد مردم که زندگی‌شان از محل تورمی، رشد پیدا کرده که جیب مردم فقیر را زده‌اند و سایر مردم که مالیات‌پردازان این طبقه اشرافی هستند.

-در این هشت سال ما بدترین وضعیت شکاف طبقاتی را به لحاظ عدالت اجتماعی و اقتصادی شاهدیم.

-الان دولت‌ها در بالادست و پای پلومرغ نشسته‌اند و مردم را پایین دست و پای نان خشک و آب اندک نشانده‌اند. وقتی صحبت از مردم می‌کنیم می‌گوییم اگر گرفتار شدیم به ما کمک کنند ولی آنها در منافع غریبه‌اند و نمی‌توانند تصمیم بگیرند. متاسفانه مسائل مردم در این ۴۰ سال به صورت جدی توسط دولت‌ها حل نشده و در موضوع تورم، قدرت خرید، خانه‌دار شدن، ازدواج آسان و شغل در هر انتخابات صحبت شد که نشان می‌دهد کار اساسی نشده و مسائل باقی است.

-من یک جراح سر و گردن هستم. به این نتیجه رسیدم که با مسکن نمی‌شود بیمار را درمان کرد و تومورهای سرطانی باید برداشته شود. امروز وقت جراحی‌های بزرگ رسیده است. چرا مشکلات باقی مانده؟ آیا گذشتگان زحمت نکشیده‌اند. البته کارهایی کردند، اما بعضا هم با خطاهای بزرگ هم به لحاظ شخصی و هم در تصمیمات روبه‌رو بودند اما مهم‌تر از آن حکمرانی و روش اداره کشور غلط بوده است.

-هر دولتی که روی کار می‌آید باید برنامه ضربتی برای مسائلی مثل تورم، بیکاری و بهبود وضع مسکن داشته باشد اما اقدامات اصلاحی میان‌مدت و بلندمدت نیز باید طراحی شود.

-دولت‌های ریاستی، دولت‌هایی هستند که خود را صاحب کشور می‌دانند و مردم را فقیر و ناتوان می‌دانند. بنابراین قیم مردم هستند و هیات دولت فکر می‌کند باید دستور دهد و مردم عمل کنند. گرانی بنزین یک نمونه از آن است و شاخص این تصمیم‌گیری همین است که کار پنهانی انجام شود.

-دولت مطلوب، دولت مشارکت‌جو است. مردم آن قدر رشید شده‌اند که خودشان تصمیم بگیرند. در چنین سیستمی کارگزاران، وکلای مردم هستند. در دوره‌هایی حلقه‌های مختلف مثل حلقه علم و صنعت، جماران و … آمده‌اند و رانت‌هایی ایجاد شده و دولت‌های رانتی غارتی درست شده که ارز ۴۲۰۰ تومانی نمونه واضح آن است. عده‌ای خود را به شاه لوله منابع ارزی وصل کرده یا در خصوصی‌سازی اموالی به قیمت ارزان فروخته شد.

-دولت‌های پیر دولت‌هایی هستند که انرژی ندارند. اینها تا سه نسل آینده‌شان را در داخل و خارج تامین کرده و تغییر و تحول نمی‌پذیرند. سراغ هر اصلاحی می‌روی چه در بورس چه سربازی، کنکور، آموزش و پرورش و بانک می‌گویند اجازه بدهید همین طور بماند. امنیتی می‌شود و مردم را می‌ترسانند. در حالی که دولت باید جوان و تحول‌ساز باشد و بتواند ثبات و آرامش را به مردم برگرداند.

-دولت سلام پنج کار خواهد کرد که دولت مردم حاکم شود. اولینش شفافیت است، ما نظام جامع شفافیت را برقرار می‌کنیم. دوم این که باید گفتگوی دولت، مردم و خبگان برای رسیدن به تصمیمات اجماعی شکل بگیرد و پایه تفکر دولت افکار عمومی باشد. سوم وجود رقابت و عدم‌انحصار و رانت است و چهارم عدالت در رشد و نهایتا پاسخگویی دولت به تصمیماتش است.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه اختصاصی انتخابات ۱۴۰۰ پیگیری کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.