فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۴۶۸۹۸

قاضی‌زاده هاشمی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: 

برای تورم زیر ۵ درصد برنامه‌ریزی کرده‌ایم

برای تورم زیر ۵ درصد برنامه‌ریزی کرده‌ایم

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری راهکار رسیدن به آرامش را مقابله با گرانی و تورم عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی جدی داریم تا با اجرای ۵۱ پروژه، تورم را در طی چهار سال به زیر ۵ درصد برسانیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گزیده‌هایی از صحبت‌های در وی در گفتگوی رادیویی امروز را در ادامه می‌خوانید.

-شعار محوری دولت من، ثبات و آرامش با دولت سلام است؛ دولتی که قرار است برای همه آرامش و سلامت جسم و روح بیاورد. برای رسیدن به این هدف بناداریم همه چیزهایی که باعث بی‌ثباتی و سلب آرامش است یعنی گرانی و تورم را از میان برداریم.

-متاسفانه در ۱۰ سال گذشته تورم سالانه متوسط ۲۲.۵ درصد بوده در حالی که در ۳۰ سال گذشته به طور متوسط این میزان ۱۹.۶ درصد بود که به این معنا است که شیب تورم در ده سال گذشته تندتر شده و در سال ۹۹ این تورم به ۴۹.۵ رسیده است.

-برنامه‌ریزی جدی داریم تا با ۵۱ پروژه، تورم را در طی چهار سال به زیر ۵ درصد برسانیم. در دنیا تجارب خوبی در این زمینه وجود دارد به عنوان مثال کشور ترکیه که تورم ۷۰ درصدی را تجربه می‌کرد توانست با برنامه‌ریزی، تورم را به ۲ درصد برساند.

-در حال حاضر با سه مشکل بی‌مسکنی، بد مسکنی و گرانی مسکن مواجه هستیم که می‌خواهیم در فرصت قابل قبولی، مساله بی‌مسکن‌ها را حل کنیم.

-برنامه ضربتی دو ساله و یک برنامه میان‌مدت و درازمدت‌تر برای تولید و اشتغال مدنظر داریم و برای تمامی افراد فاقد شغل که علاقمند به کار هستند بسته‌ای در نظر گرفته‌ایم که ظرف دو سال به اشتغال و حقوق قابل قبول برسانیم.

-بنا داریم برای آمایش صنعت، مزیت‌های جغرافیایی را ببینیم. در این زمینه مدل ما شهر کشوری است یعنی هر منطقه‌ای اختیارات دولت را دارد و هر شهری پایتخت است یعنی ۴۸۵ پایتخت خواهیم داشت که پایتخت سیاسی تهران و مثلا پایتخت پسته دامغان، پایتخت معنوی و زیارت مشهد خواهد بود. در واقع هر شهری یک ماموریت ملی دارد به عنوان پایتخت، یک ماموریت اداره خود را دارد تا دیگر مردم مجبور به مهاجرت نباشند.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه اختصاصی انتخابات ۱۴۰۰ پیگیری کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.