فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۵۴۸۰۰۴

جلیلی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری:

دولت سایه، یک امر دینی است/ هدفمان کمک به دولت بود

دولت سایه، یک امر دینی است/ هدفمان کمک به دولت بود

سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: دولت سایه، یک امر دینی است. امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه است. در مفاهیم غربی هم دولت سایه وجود دارد و حزبی که شکست می‌خورد دولت سایه می‌شود و علت استفاده ما هم از این تعبیر به‌دلیل شناخته بودن آن در ادبیات سیاسی بود و هدفمان کمک به دولت بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گزیده‌ای از سخنان وی را در شبکه اختصاصی«جهاد و جهش» در تلوبیون، در ادامه می‌خوانید.

-هر دولتی که انتخاب شد محتاج کمک مردم است و مردم هم در کنار دولت یک تلاش بزرگ داشته باشند. این جهاد مستلزم این است که جوانان هر روستا یا شهر سند پیشرفت منطقه زندگی خود را بنویسند.

-دولت سایه، یک امر دینی است. امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه است و حضرت علی وقتی به حکومت می‌رسند از مردم می‌خواهند که از اینکه حرف حقی را بزنند یا مشورتی کنند خودداری نورزند. اینکه در تعابیر قران داریم که «لتکونوا شهداء علی الناس» همین است. در مفاهیم غربی هم دولت سایه وجود دارد و حزبی که شکست می‌خورد دولت سایه می‌شود و علت استفاده ما هم از این تعبیر به‌دلیل شناخته بودن آن در ادبیات سیاسی بود و هدفمان کمک به دولت بود.

-من مسئولیت‌هایی مانند عضویت در مجمع تشخیص مصلت نظام و شورای عالی امنیت ملی دارم و به دلیل مسئولیتم امکاناتی در حد یک ساختمان و چای را فراهم کردیم و تلاش کردیم کار از حالت فردی بیرون بیاید. برای مثال اگر من مسئولیتی تحت عنوان مجمع تشخیص دارم، باید از این امکان به شکل حداکثری برای وظایفم استفاده کنم. وقتی من عضو شورای عالی امنیت ملی هستم، موضوعاتی در آنجا مطرح می‌شود که باید با همه ظرفیت‌های سازمانی پای کار آمد.

-ما امروز جوانان صاحب نظر، دلسوز و با اندیشه داریم. اساتید دانشگاهی داریم که دغدغه‌شان عدم استفاده از علم شان است. مدیرانی داریم که تجربیات گرانبهایی دارند که از‌ آن استفاده نمی‌شود. تجربه ۸ سال دولت سایه ما این است که افراد انتظاری نداشتند و دلسوزانه کار کردند.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه اختصاصی انتخابات ۱۴۰۰ پیگیری کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.