خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۱۶۱۷۶۲

شروط بازگشایی نماد بانک‌ها اعلام شد

شروط بازگشایی نماد بانک‌ها اعلام شد

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس با اعلام شروط بازگشایی نماد بانک‌ها گفت: فرآیند اخذ گزارش حسابرسی و ارائه به بانک مرکزی برای دریافت مجوز مجمع در حال انجام است و در صورت صدور مجوز، بانک‌ها مشکلی برای برگزاری مجمع ندارند.

سعیدمحمد علیزاده با اشاره بازگشایی نماد بانک‌ها به شرط انتشار صورت‌های مالی حسابرسی‌شده، برگزاری مجمع سالانه و رعایت کامل مفاد دستورالعمل افشای اطلاعات، در خصوص مشکلات نظام بانکداری به دلیل تاخیر یا عدم ارائه اطلاعات طی یک سال گذشته گفت: باتوجه به اهمیت بحث شفاف‌سازی بیشتر بازار سرمایه، ارائه اطلاعات به موقع توسط ناشران یکی از الزامات هیات‌مدیره شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس و فرابورس است و بانک‌ها نیز از این امر مستثنی نیستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: با عنایت به تفاهم‌نامه منعقدشده اخیر وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی در خصوص حل و فصل موضوع، بانک‌ها موظف به ارائه صورت‌های مالی حسابرسی‌شده به بانک مرکزی و اخذ مجوز برگزاری مجمع هستند.

به گفته مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس، فرآیند اخذ گزارش حسابرس نسبت به صورت‌های مالی بانک‌ها و ارائه این صورت‌ها به بانک مرکزی در حال انجام است و در صورت اخذ مجوز برگزاری مجمع از بانک مرکزی، مشکلی برای برگزاری مجمع وجود ندارد.

علیزاده با بیان اینکه توقف و بازگشایی نمادهای معاملاتی بر اساس دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق تهران و فرابورس ایران صورت می‌پذیرد، گفت: برای رعایت یکسان حقوق سهامداران فعلی و آتی، بازگشایی نمادهای معاملاتی منوط به انتشار و افشای کامل اطلاعات مطابق مفاد دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان است.

وی تاکید کرد: موضوع تخلفات احتمالی نقض مفاد قانون و دستورالعمل‌های مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار توسط هیات‌مدیره شرکت‌های مذکور، از طریق طرح در کمیته پیگیری تخلفات سازمان، در حال پیگیری است. طی چند ماه گذشته بررسی‌های وسیعی برای بازنگری دستورالعمل‌های توقف و بازگشایی نمادها با هدف کاهش زمان توقف انجام شده و با کسب نظر از فعالان و متخصصان بازار، اصلاحات وسیعی در دستورالعمل‌ها انجام شده که به تصویب هیات‌مدیره سازمان رسیده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن این مقررات شاهد کاهش زمان توقف نمادها در آینده نزدیک باشیم.

منبع: سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.