خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۲۸۹۹۶۰

نظرسنجی تجارت‌نیوز از برخی فعالان و معامله‌گران تالار بورس

پیش‌بینی عبور پربازده بورس از گذر قیمت‌گذاری

پیش‌بینی عبور پربازده بورس از گذر قیمت‌گذاری

نظرسنجی «تجارت‌نیوز» از بین برخی از فعالان، تحلیلگران و معامله‌گران تالار حافظ از روند فعالیت بازار تا پایان هفته نشان می‎دهد بازار سرمایه این هفته به درگیر قوانین جدید قیمت‎گذاری دولت و مصوبات شورای عالی بورس است. هفته‎ای که شروع آن با دستور لغو عرضه‌‏های بورس کالا آغاز شده و از سوی دیگر دولت برای جلوگیری از افزایش تورم با باز کردن آستانه قیمت، مخالفت می‎کند.

تجارت‌نیوز هر هفته دو پیش‌بینی از وضعیت شاخص بازار سهام منتشر می‌کند.

یک گزارش شامل دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس و گزارشی دیگر شامل دیدگاه معامله‌گران بازار سرمایه تحت عنوان نظرسنجی بورسی است. گزارش اول در اولین روز کاری هر هفته و گزارش دوم در دومین روز کاری هر هفته منتشر خواهد شد.

معامله‌گرانی که در نظرسنجی این هفته شرکت کردند، معتقدند با توجه به اینکه دیر یا زود قیمت قیمت فروش محصولات بورس کالا باید به بازار نزدیک‌تر شود و سود اصلی تولید به تولیدکنندگان برسد نه دلالان، همه در انتظار رشد قیمت سهام شرکت‏‌های پتروشیمی و فولادی هستند.

از سوی دیگر، بعد از شروع دوره استراحت این صنایع بزرگ در حال حاضر شرکت‎های قطعه‎ساز، ساختمانی و تولیدکنندگان خرد با اقبال بازار روبه‎رو شده‎اند و به نظر می‎رسد این هفته درصدر تقاضا قرار دارند.

به گفته معامله‎گران، شاخص بورس نیز به لطف رشد شرکت‎های بنیادی، سبز خواهد بود. بسیاری از صنایع مادر بورس دچار مشکلات قیمت‎گذاری هستند که از سودسازی آن‏ها جلوگیری می‎شود که در صورت اصلاح قوانین می‏توانند از پیشتازان بازار باشند به طوری که رشد قابل توجهی در شاخص ایجاد کنند.

برخی از تحلیلگران معتقدند، این هفته باتوجه به کنسل شدن عرضه در بورس کالا، حدس و گمان برای از بین رفتن رانت در بورس کالا بیشتر شده و به نظر می‎رسد روند خوبی را در بازار سهام شاهد باشیم. به طوری که در گروه فلزی، معدنی و پتروشیمی نیز همین روند مثبت قابل مشاهده است.

به گفته برخی از معامله‎گران، افزایش نرخ در شوینده‎ها باعث اقبال بیشتری روی این گروه شده و بیشتر صف خرید هستند. از این رو، ادامه هفته با اخبار مثبت بورس کالا و از بین رفتن رانت و عرضه به قیمت واقعی، جانی دوباره به صنایع برمی‌گردد.

یکی از اهالی بازار در گفتگو با «تجارت‌نیوز» با بیان اینکه لیدرهای بازار همچنان سردرگم و در انتظار اخبار قطعی نرخ فروش محصولات هستند، معتقد است شاخص کل در محدوده 128 تا 135 هزار واحدی قرار خواهد گرفت و از این رو، بازار و شاخص کل در انتظار خبرهای خوش و محرک‎های لازم برای شکست مقاومت و ادامه روند صعودی است.

این در حالی است که کاهش نسبتا شدید قیمت‌‏های جهانی نیز عامل دیگری است که باعث شده در حال حاضر بازار کمی دست به عصا رفتار کند.

به گفته این فعال بازار سرمایه، زمانی که لیدرها و گروه‌‏های بزرگ بازار در حالت اصلاح به سر می‎برند، گروه‏‌های کوچک بازار از این فرصت استفاده کرده و نفسی می‏‌کشند.

در این نظرسنجی این افراد مشارکت داشتند:
حامد حداد- علی شهریاری- مجید مویدی- پریسا کافی-ابوالفضل ابراهیمی زاده- زهرا جباری- عبدالمناف جلال پور- کاظم اسماعیلی- ابراهیم سپیانی- مجید حق پرست- فرشاد طهماسبی- حسین عسگری- ابراهیم غلاممی- احمد محمودی- پناه جعفری- لقمان یاوری.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.