کد مطلب: ۳۰۱۴۵۸

مجید مویدی، کارشناس بازار سرمایه پاسخ داد:

کدام سیاست باعث رشد شاخص بورس شد؟

کدام سیاست باعث رشد شاخص بورس شد؟

شاخص کل بورس در یک ساعت اول جریان معاملات امروز با رشد بیش از سه هزار و 200 واحدی مجدد به کانال 158 هزار واحد بازگشت.کدام سیاست باعث رشد شاخص بورس شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سرمایه برخلاف روز گذشته روند صعودی در پیش گرفته است، به طوری که هنوز ۳۰ دقیقه از آغاز فعالیت بازار سرمایه در روز دوشنبه ( 26 شهریورماه ۹۷) نگذشته است که بورس تهران شاهد رشد 3200 واحدی شاخص کل و ورود به کانال 158 هزار واحدی شده است.

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه برای نمادهای وتجارت، ددام، دزهراوی، شاراک، تاپیکو، وامید، وپخش، شیراز، تیپیکو، وبملت، بفجر، کسرا، بترانس، ونوین، شسینا، پارس، غاذر، شکربن، جم، شخارک، خگستر، مبین، غشهد، مداران، داسوه، دفارا،پارند، های‌وب صفوف خرید تشکیل شده است.

بررسی بازار سرمایه تا به این لحظه حاکی از آن است که نماد‎های «فولاد، تاپیکو، کگل،شپنا، وامید» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای «فایرا، فخاس، خموتور، غشاذر، فخوز» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز دارند.

همچنین تا به این لحظه بیشترین افزایش مالکیت حقوقی‌ها مربوط به نمادهای «وتوکا، غبشهر، فلوله،پارند، خموتور» بوده است و نمادهای «وبملت، وتجارت،وخارزم، پترول، ولسپا» بیشترین کاهش مالکیت حقوقی‌ها را به خود اختصاص داده‎اند.

به گفته معامله‌گران بازار سرمایه، ریزش دیروز شاخص کل بورس بیشتر هیجانی و دلیل اصلی آن به تسویه اعتباری مشتریان با کارگزاری‌ها مربوط بود و پیش‌بینی می‌شد که امروز شاخص کل بورس مجدد به کانال 158 هزار واحد بازگردد.

مجید مویدی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» درباره دلیل رشد بیش از 3200 واحدی شاخص کل بورس در یک ساعت اول معاملات امروز بازار سرمایه، گفت: مطابق انتظار همچنان جای نگرانی نیست و بازار متعادل شده است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: آزادشدن سقف نوسان قیمتی محصولات پتروشیمی از امروز توسط وزارت صمت رسما اعلام شد و بازار نسبت به این مصوبه روی خوش نشان داده است.

مویدی خاطرنشان کرد: پرواضح است که روندهای صعودی منفی‌ها و هیجانات زودگذر است،بنابراین جای ترس و نگرانی نسبت به بازار وجود ندارد، البته به شرطی که حجم معاملات همچنان بالا و قدرت تقاضا در بازار سرمایه مشخص باشد که فعلا در بازار سرمایه حجم معاملات و قدرت تقاضا بالا است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.