کد مطلب: ۳۱۱۲۲۴

اتفاقات بورسی روز ریزش ۶ هزار واحدی شاخص/بورس فردا چه می‌شود؟

اتفاقات بورسی روز ریزش 6 هزار واحدی شاخص/بورس فردا چه می‌شود؟

امروز شاخص با کاهش پنج هزار و 982 واحدی در رقم 175 هزار واحد جای گرفت. دلیل ریزش مجدد بورس چیست و روند شاخص کل بورس در جریان معاملاتی فردا به چه صورت خواهد شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز شنبه (21 مهرماه ۹۷) ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران به 7213 میلیارد ریال رسید و شاخص با کاهش 5982 واحد در رقم 175032جای گرفت. همچنین ارزش معاملات فرابورس به 3287 میلیارد ریال رسید و شاخص با کاهش 72 واحد در رقم 1940 جای گرفت.

بررسی بازار سرمایه حاکی از آن است که نماد‎های « دعبید، سپ، های وب، پاکشو، وتوس» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای « فولاد، کگل، فملی، فارس، پارس » بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز داشتند.

همچنین بیشترین افزایش مالکیت حقوقی‌ها مربوط به نمادهای «فولاد، فملی، شبندر، شتران، وغدیر» بود و نمادهای « های‌وب، وتوس، پارند، وساپا، امینیکم» بیشترین کاهش مالکیت حقوقی‌ها را به خود اختصاص دادند.

به گفته تحلیلگران بازار سرمایه، درجریان معاملاتی امروز بازار سرمایه در حالی برای نماد وتجارت صف سنگین فروش تشکیل شد که وتجارت شفاف‌سازی کرده است، بانک تجارت در این شفاف سازی متذکر شده که این بانک تاکنون کاهش دو درصد در سود پرداختی به هزینه‌ها را داشته و بانک تجارت برنامه افزایش سرمایه را براساس مجوز بودجه در دستور کار خود قرار داده است.

همچنین درحالی در جریان معاملاتی امروز بازار سرمایه نمادهای فولاد، فملی و کگل بیش‌ترین تاثیر منفی را در شاخص کل بورس داشتند که شرکت فولاد هرمزگان جنوب اولین گزارش از عملکرد شش ماهه شرکت‌های بورس را در سامانه کدال منتشر کرد.

روند شاخص فردا صعودی می‌شود

ایمان رئیسی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» درخصوص ریزش پنج هزار و 982 واحدی شاخص کل در اولین روز جریان معاملاتی هفته چهارم مهرماه، گفت: شاخص کل با هیجانی که ایجاد شد بالا رفت و اکنون با همان هیجان در حال اصلاح است، این نگرانی که در بین اهالی بازار ایجاد شده باعث ایجاد هیجان فروش شده است.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که روند شاخص کل بورس در جریان معاملاتی فردا به چه صورت خواهد شد؟ تصریح کرد: به نظرم فردا یا نهایتا پس‌فردا شاهد برگشت نمادهای شاخص‌ساز باشیم و این امر نیازمند ارایه گزارش‌های مناسب ۶ ماهه شرکت‌ها است که شروع آن با نماد هرمز اتفاق افتاد.

رئیسی افزود: شاخص کل بورس را تا پایان سال در محدوده ۲۴۰ هزار تا ۲۵۰ هزار واحد پیش‌بینی می‌کنم و این اصلاح جزیی از بازار است که متاسفانه با هیجان اتفاق افتاد.

همچنین هادی نصیری، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» درخصوص ریزش پنج هزار و 982 واحدی شاخص کل در اولین روز جریان معاملاتی هفته چهارم مهر ماه، گفت: در جریان معاملاتی امروز بازار سرمایه تشکیل مجدد صف فروش برای نمادهای بانکی و پالایشگاهی به سایر نمادهای بازار نیز سیگنال تشکیل صف فروش داد. آنچه که در اکثر نمادها مشهود است فروش حقیقی‌ها گذری خواهد بود زیرا حقیقی‌ها همچنان به دلیل ترس از دست دادن سرمایه و ضرر بیشتر در صف فروش‌ها حضور دارند.

دو روز مهم در پیش داریم

مجید مویدی، تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» در پاسخ به این سوال که روند شاخص کل بورس در جریان معاملاتی فردا به چه صورت خواهد شد؟ تصریح کرد: فشار فروش همچنان خیلی بالاست و بی تعارف شرایط نگران کننده است و تا فشار فروش و عرضه و این جو منفی حاکم است نمی‌شود نظر قطعی داد، اما به لحاظ نموداری دو روز مهم در پیش داریم. تعدادی از نمادهای مهم که تاثیر به‌سزایی در رفتار سهامداران دارند خصوصا به لحاظ روانی حوالی حمایت‌های مهمی قرار می‌گیرند که در وهله اول انتظار حجم‌های بسیار بالا و فراتر از میانگین ماه است و بعد از چنین حجمی کم کم تعادل بر این نمادها و بازار حاکم شود.

در همین حال نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، تحت عنوان پیش بینی هفتگی بورس نشان می‎دهد که روند بازار سرمایه در هفته چهارم مهر ماه خنثی است و هلدینگ‌ها، پالایشی‌ها و بانکی‌ها پیشتاز بازار این هفته سرمایه خواهند بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.