کد مطلب: ۳۱۷۰۹۴

روی خوش بورس به وزرای جدید

روی خوش بورس به وزرای جدید

امروز شاخص کل بورس با رشد 1783 واحدی در رقم 180 هزار واحد جای گرفت، انتخاب وزرای اقتصاد و صمت چه تاثیری برروند امروز بازار سرمایه داشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از نزولی شدن شاخص کل بورس ، امروز یکشنبه (ششم آبان‌ماه ۹۷) ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران به 6156 میلیارد ریال رسید و شاخص با افزایش هزار و 783 واحد در رقم 180625جای گرفت. همچنین ارزش معاملات فرابورس به 4182 میلیارد ریال رسید و شاخص با کاهش 4 واحد در رقم 2013 جای گرفت.

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه برای نمادهای زپارس، شخارک، شپترو، شاراک، غدشت، کگاز، شگل، کنور، رتکو، شسپا، شکربن صفوف خرید تشکیل شد.

بررسی بازار سرمایه حاکی از آن است که نماد‎های «فارس، ومعادن، کچاد، شخارک، وامید» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای «شتران، مبین، شپنا، شبهرن، همراه» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز داشتند.

همچنین بیشترین افزایش مالکیت حقوقی‌ها مربوط به نمادهای «شپنا، وبملت، فولاد، وکار، خساپا» بود و نمادهای «شاراک، فاراک، وتجارت، ونیروح، وغدیر» بیشترین کاهش مالکیت حقوقی‌ها را به خود اختصاص دادند.

در جریان معاملاتی امروز بازار سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار گزارش‌های عملکرد مهرماه خود را در سامانه کدال منتشر کردند. شرکت ملی صنایع مس ایران در سامانه کدال گزارش عمکرد مهرماه خود را منتشر کرده است. در این شفاف‌سازی آمده است که فملی در مهرماه 4271 میلیارد ریال فروش داشته که انتظار سهامداران از این شرکت بیشتر بود. همچنین عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفتگو با ایسنا از احتمال افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت سیمان خبر داد و افزود: با وجود اینکه ارزبری صنعت سیمان زیاد نیست، اما بالا رفتن نرخ ارز از ابتدای امسال باعث شده هزینه تامین مصالح، قطعات و پیمانکاری افزایش چشمگیری داشته باشد و ادامه فروش سیمان با قیمت کنونی، کارخانه‌ها را دچار زیان خواهد کرد.

مجید مویدی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» در خصوص رشد بیش از هزار و 700 واحدی شاخص در دومین روز جریان معاملاتی هفته، گفت: روی خوش بازار به وزرای انتخابی باعث رشد نزدیک دو هراز واحدی شاخص کل بورس شد، هر چند که هنوز نمی‌شود اعتماد کرد و باید فرصت داد، اما شب گذشته وزاری اقتصاد و صمت رای اعتماد از مجلس گرفتند که یکی از این وزرا افزایش قیمت خودرو و دیگری نرخ تسعیر ارز بانک‌ها حوالی هشت هزار تومان را در دستورکار دارند به همین جهت پیش‌بینی می‌شود که با نزدیک شدن به زمان تحریم‌های 13 آبان‌ماه شوک مثبتی به بازار سرمایه داده شود و شاخص مجدد روند صعودی شارپی خود را در پیش گیرد.

همچنین محمدباقر خادمی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» معتقد است که شاخص کل بورس در محدوده 180 هزار واحدی تا زمانی که تکلیف تحریم‌ها مشخص شود نوسان خواهد داشت.

هادی نصیری، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» در خصوص رشد امروز شاخص کل بورس، گفت: با توجه به نزدیک شدن به تاریخ ۱۳ آبان و اعمال تحریم‌های اکثر سهامدارن از بیم وخیم‌تر شدن اوضاع در حال فروش سهم‌های خود هستند، اما اصلاح 10 تا 15 درصدی ارزش سهم‌ها و رسیدن سهام اکثر شرکت‌ها به قیمت حمایتی باعث شده است که بازار در جریان معاملاتی امروز مثبت شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.