کد مطلب: ۳۵۱۷۷۶

کارنامه بازار سرمایه در روز ۲۳ بهمن ماه سال ۱۳۹۷

گروه بانکی‌ مانع رشد شاخص بورس شد / سیمانی‌ها در مرکز توجه

گروه بانکی‌ مانع رشد شاخص بورس شد / سیمانی‌ها در مرکز توجه

شاخص کل بورس با عقبگرد 495 واحدی، معاملات یکدست منفی را در گروه بانکی به نمایش گذاشت، به‌طوری که نمادهای وبصادر، وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند. احتمال اخذ مجوز افزایش نرخ محصولات سیمانی موجب شد معاملات این گروه‌ها پررونق و در دامنه مثبت قرار بگیرد.

بازار سهام در دومین روز معاملاتی این هفته با افت مواجه شد.

شاخص کل بورس که در ساعات ابتدایی از آغاز بازار با رشد همراه شد و تا سطح 158 و 550 نیز پیش رفته بود، در نهایت با افت 495 واحدی به کار خود پایان داد و در سطح 157 هزار و 972 واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، در طول جریان معاملات امروز، 23 بهمن ماه سال ۱۳۹۷، بیش از 134 هزار معامله به ارزش 356 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار سهام تا سطح 602 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

برترین گروه‌های صنعتی امروز گروه‌های بانکی و شیمیایی بودند که بیشترین ارزش معاملات امروز را در اختیار داشتند.

گروه بانکی با معاملاتی به ارزش 4.2 میلیارد تومان در صدر قرار گرفت.

شاخص بورس در ۲۳ بهمن ۱۳۹۷

پربازده‌ترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز بورس زغال‌سنگ، محصولات کاغذی و سیمان و زیان‌ده‌ترین آن‌ها محصولات چوبی بودند.

شاخص بورس در ۲۳ بهمن ۱۳۹۷

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای کگل، کچاد و شخارک و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای وبصادر، وبملت و فملی بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

همچنین در میان نمادهای بورسی بیشترین تقاضا معادل 7.6 میلیارد تومان متعلق به نماد وپترو و بیشترین عرضه نیز با ۳٫۱ میلیارد تومان مربوط به نماد کیان بود.

شاخص بورس در ۲۳ بهمن ۱۳۹۷

همچنین شاخص کل بازار فرابورس با رشد 1.18 یک واحدی در سطح 1934 واحد قرار گرفت که نماد میدکو و مارون بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای ذوب و دی بیشترین تاثیر منفی را بر روی ارزش این بازار داشته‌اند.

واکاوی اتفاقات امروز بورس

به نظر می‌رسد التهابات بازار سرمایه ناشی از مسائل سیاسی بوده و هنوز ترس سهام‌دارن از آینده از بین نرفته است.

پس از کم‌رمقی بازار سهام در روز یکشنبه، شاخص امروز هم نتوانست هیجانی به بازار دهد و تنها گروه‌های کوچک و تک‌سهم‌ها معاملات سبزی داشتند.

احتمال اخذ مجوز افزایش نرخ محصولات سیمانی موجب شد معاملات شرکت‌های سیمانی پررونق و در دامنه مثبت قرار بگیرد.

در گروه زراعت، معاملاتی متعادل و مثبت در جریان بود، به‌طوری که نمادهای زدشت و زبینا با افزایش تقاضا در سقف قیمت روزانه خود با صف خرید همراه شدند. این در حالی است که از این گروه، 20 درصد از سهام شرکتی دیگر به نام کشت و دامداری فکا با دامنه قیمتی 8200 تا 8300 ریال در فرابورس عرضه خواهد شد.

در گروه بانکی، تمام معاملات یکدست در محدوده منفی قرار داشت و در برخی از نمادها از جمله دی و وپست صف فروش تشکیل شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.